понеділок, 6 травня 2019 р.

Перший урок у 2 класі: Моя країна – єдина Україна





МОЯ КРАЇНА – ЄДИНА УКРАЇНА

















Розробила вчитель початкових класів

Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ст. №3

Чорна Оксана Олександрівна





Перший урок у 2 класі

Моя країна – єдина Україна

Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України;вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.

Обладнання:Таблиця здержавними символами України , карта України,  карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко, промінці сонечка; Прапор Євросоюзу.







































Хід уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання вчителя

- Щиро вітаю Вас з Днем знань – справжнім святом мудрості, доброти і людяності. Цей день завжди особливо урочистий і хвилюючий, адже саме з нього починається цікавий і, водночас, нелегкий шлях до пізнання, до нових звершень. Бажаю усім діткам у цьому навчальному році підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. Вам, дорогі батьки, бажаю натхнення та розуміння.

Традиційною умовою цього свята є перший урок

Десь за плечима залишилося вже літо.І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.

ІІ Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда

-         1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)

-         Чому?(початок нового)

-         Що люди роблять коли б′ють куранти? 

-         Як ви,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання).

-          А сьогодні ми налаштуємось,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

3.1. Оголошення теми уроку

-         Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно  першим уроком. Тему якого  прочитаємо разом .

«  Моя країна – єдина Україна»

-Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

3.2. Опрацювання вірша

-         Куди  ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірш.

НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ

Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, -

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

М. Познанська



- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де минародилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, ріднумову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

-         А що для вас означає слово «Батьківщина»?

3.3. Словникова робота

Любов у нас до Батьківщини

Іде із серця глибини.

Ми – патріоти України,

ЇЇ ми дочки і сини.

-         Що означає слово «патріот»?

-         ПАТРІОТ – той, хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви і подвиги.

-         А як гадаєте, чи є серед сучасних українців, ваших рідних, громадян міста Чернівці патріоти?

-         Як ви вважаєте, патріотами своєї держави можуть бути тільки дорослі, чи можуть бути  і діти?

-         А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином?



-         Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

е

р

е

п

а

г

о

м




- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

-         Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

-Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)             

-Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

-         Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)

IV. Робота над темою уроку

4.1.         Робота над прислів′ями

-         Ось ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання – з'єднати прислів'я

-         Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.

Фізкультхвилинка

-         Діти,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.

Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.

Пригадаймо що значать його кольори?

• - стояти

•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)

•- крокуємо

( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)

Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!

Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.

4.2.         Кросворд

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємоми свої сили, розгадавши кросорд.

1.     На що кладуть хліб-сіль, коли зустрічають гостей? (рушник)

2.     Національний одяг українців. (вишиванка)

3.     Найбільша річка України. (Дніпро)

4.     Довгі ноги  — довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Лелека)

5. Прекрасне, горде й величаве   

Стоїть на березі Дніпра.

Князів-русинів вічна слава

У назві міста ожива. (Київ)

6.За хатою у садочку,

У зеленому віночку

Та в червоних намистах

Стала пава молода.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти:

За намисто кожен – смик,

Та й укине на язик. (Калина)



7.     Я дерево – символ.

Зі мною в руках

Великдень стрічають

У наших краях. (Верба)



4.3. Вікторина «Чи знаєш ти свою Україну?»

4.4.Бесіда про державні символи України

- Які державні символи України ви знаєте?

Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.



Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.

До найбільших святинь будь-якого народу належить Державний гімн. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”.  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь

- Крім державних, Україна має ще й народні символи.

Зараз ми пригадаємо, які символи українського народу знаємо, відгадавши загадки:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(Калина)

В мене є великий хист:

Я співаю, як артист.

Спів той радісний усюди

Дуже люблять слухать люди.

(Соловей)

Сплелися у коло

Усі квіточки з поля.

Барвисті, душисті,

В стрічках шовковистих.

І кличе в танок

Український…

(Вінок)

Говорить доріжка —

Два вишитих кінця:

«Умий своє личко,

Щоб грязюка зійшла,

Щоб мене не забруднити,

Треба вчасно лице мити».

(Рушник)

Усе це — українські народні символи.

4.5.         Люби і знай свої звичаї.

-         Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».

 Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них,що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус, гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха.                                 

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

V. Підсумок уроку

- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)






 -Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йомупромінці . ( паперові промінці лежать на партах ) 

На промінцях  продовжте речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.


( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.





скачати 

Перший урок у 2 класі: Моя країна – єдина Україна





Немає коментарів:

Дописати коментар