середа, 8 травня 2019 р.

Сценарій першого уроку у 1 класі «Моя Батьківщина – Україна»


Сценарій першого уроку у 1 класі
«Моя Батьківщина – Україна»
Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Обладнання: плакат-привітання з Днем знань, малюнок віночка, квіточки на кожного учня, медалі, карта України,  відео та ілюстрації про Україну.

Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
-          Не за горами високими, не за морями глибокими, не в тридесятому царстві, а в дуже теплому й гарному куточку благословенної України  розкинулося мальовниче село Чорнобаївка, а в центрі його – школа – місце,  де сьогодні  ми зустрічаємо вас, наші дорогі першокласники.
- Яке ж сьогодні число, місяць ?  А рік?
- А чому ви посміхаєтесь? Зараз я спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?
- У вас сьогодні день народження?
- Ви виграли приз в лотерею?
- Ви повернулися з космічної подорожі?
- У вас є новий портфель?
- Вам купили шкільну форму?
- Ви стали школярами?
-         Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!
Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. А тема нашого першого уроку  «Моя Батьківщина – Україна»
З цього дня ми будемо з вами мандрувати Країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона дітки те, без чого не можемо жити, працювати – знання.
Тож  розпочнемо нашу подорож у казкову Країну Знань. В ній живуть дуже розумні, виховані, добрі, щедрі, відповідальні діти, бо щоб потрапити в цю країну, треба багато вчитися, наполегливо трудитися. Я думаю, що кожен з вас буде жителем країни знань. Ви згодні?
2. Знайомство.
Я ваша перша вчителька. Мене звуть Юлія Юріївна. Скажіть хором моє ім’я. Ось ваші вихователі – це Ольга Григорівна та Світлана Миколаївна. 
Я знаю, як звуть кожного з вас. А от наш віночок не знає.  Скажіть хором кожен своє ім’я. Нічого не розібрати. Може ми голосно говорили?
Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло.
Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають.  Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. Тож давайте зробимо так.
3. Практична робота
Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.
Вийдіть до мене, фіолетові квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.
Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією і хочу вручити символічні медалі.
( Даруємо дітям медалі-емблеми)
(За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.)
– Тепер вийдіть жовті квіточки…
– Ось до нас виходять сині квіточки…
ІІ. Основна частина
1.  Народження нової родини.
– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
– Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
Давайте складемо « Заповіді життя в нашій шкільній родині». Я буду говорити початок речення, а вам треба буде його продовжити. Але застосуємо тут «Правило піднятої руки» - відповідає той, хто піднімає руку, сидить рівно, тихо, не викрикує і не перебиває однокласника.
* Щоб наша родина була доброю, потрібно…( не сваритись, не битись).
* Щоб вона була розумною, потрібно -…(гарно вчитися, багато читати).
* Щоб вона була щедрою, -…(ділитися, допомагати).
* Щоб була веселою,…(посміхатися, радіти).
Отже, «загадаємо» жити дружно, гарно вчитися, більше посміхатися. А щоб  ці бажання здійснилися , скажемо такі слова:
Ми усі  - одна сім’я,
Неповторні – ти і я,
Будемо усі дружити,
В мирі і злагоді жити.
3. Гра « Правила для учнів»
А зараз ми пограємо в гру «Правила для учнів». Запам’ятайте їх і виконуйте щодня. А давайте будемо їх втілювати, щоб краще запам’ятати.
Заходить вчитель, треба встати (встають)
Коли дозволить, тихо сядь (сідають)
Спитати хочеш – не гукай (свариться пальчиком)
А тільки руку підіймай (підіймають руку)
У школі парту бережи (витирають парту)
І на парті не лежи.
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно гарно (сідають рівно)
-          Молодці! Гарно впорались.
4. Бесіда про Україну
Діти! Сьогодні  Вас вітає не тільки школа, а й село, де ви народилися і край, в якому живете. Як же називається край, де ми живем? А країна? А чи має наша держава свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України.
Ми не дарма завели мову про Україну. Адже  наш перший урок присвячений дорогій Батьківщині, нашому рідному  краю, який ми всі дуже любимо.
Усі ми одного роду – діти українського народу. А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?
(Відповіді дітей: свій дім, вулицю, школу, родину,  ліс, струмок…)
Помандруймо разом з піснею по нашій мальовничій Україні, розгляньмо її красу і неповторність.
(Перегляд кліпу «Моя Україна»)
5. Державні символи України.
- А зараз послухайте одну легенду.
Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала синьо-жовтий одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
(Демонстрування державних символів України)
-          То хто ж ця матір? А сини її – це державні символи України – Тризуб, Герб та Гімн. До речі, чи знаєте ви, що під час виконання Гімну треба стояти рівно, тримаючи руку на серці? А ще не можна розмовляти, кричати, краще його співати.
ІІІ. Заключна частина
1. Домашнє завдання
А зараз кожен з вас отримає своє перше домашнє завдання -  на цьому сердечку ви відмалюєте свою долоньку і принесете її завтра до школи, ми все це розмістимо навколо карти України, щоб наша  Батьківщина була захищена  любов’ю, теплом наших сердець, долонь. Цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої  України. Ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо своєї Вітчизни.
2. Підсумок
– А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.
(Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
-          То ж давайте зараз всі повторимо слова, які ми вивчили на початку уроку, сподіваюся вони стануть девізом та гаслом нашого класу!!!
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.

Батьківські збори
 1 Вересня

Шановні татусі й мами, дідусі та бабусі, усі дорослі, хто прийшов на першу зустріч зі школою, поріг якої переступили ваші малята! Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої команди корабля за назвою «Школа». Наше плавання починається сьогодні, а закінчується через 11 років. Стільки ми будемо разом, а поки наш корабель буде плисти океаном знань, ми будемо переживати шторми та бурі, смутки та радості. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, радісним і значущим у житті кожної дитини та кожної родини.
2. Гра “Мікрофон”.
Хоч наших дітей і нема зараз з нами, але я хочу, щоб ви надіслали їм енергетичне побажання. Представтесь і побажайте щось своїй дитині.
“Мене звати ... Я хочу побажати своїй дитинi, яка йде у 1 клас ...“.
(Кожна мама чи батько, які присутні, висловлюють свої думки в мікрофон”.
Підсумок: багато хороших думок пролунало сьогодні. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)
3. “Мозковий штурм”
І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина.
З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. Зараз у наших дітей з’явилась ще одна родина шкільна, на чолі якої вчитель.
Учитель
Дитина
Батьки
 


            Чи можна вирішити всі завдання окремо? Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, нам потрібно організувати творчу співпрацю вчителя, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. І триматися всім разом, вирішувати всі проблемні питання разом. Я бачу, і я дуже рада, що ви дуже творчі, креативні, відповідальні, тому думаю, що ми зробимо все, щоб наші діти навчалися з задоволенням!
А зараз я запрошую нашого шкільного психолога, за сумісництвом маму одного з наших першокласників – Желябову Тетяну Сергіївну.
Саме сьогодні у вас, дорогі батьки, народжуються мрії, сподівання відносно Ваших діточок.
Я пропоную батькам взяти і написати побажання для своєї дитини, або ж ваші сподівання щоди вашої дитини, яких успіхів вона має досягти протягом навчання в початкових класах.  Мрії повинні здійснюватися!
(написання мрії і складання їх у скриньку)
Ми зберемо ці мрії у чарівну скриньку, а скриньку відкриємо в кінці 4 класу.



Скачати сценарій до першого дзвоника https://drive.google.com/file/d/1jZF4TKJbjtb_q2880rmL3NG-KB-wyqbZ/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар