середа, 8 травня 2019 р.

Перший урок у 1 класі «Живи, Україно, живи для краси!»



Перший урок у 1 класі  «Живи, Україно, живи для краси!»
Мета. Поглибити знання учнів про Україну; формувати почуття відповідальності перед своєю Батьківщиною; відкрити дітям красу рідної землі, викликати емоційний відгук на неї, прагнення до активних дій;
            розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, вміння одержувати інформацію та аналізувати її, міркувати,  робити висновки;
            виховувати любов і повагу до рідних, до своєї Батьківщини, її традицій, символів; розширювати коло пізнавальних інтересів та світогляд дітей.
Обладнання: зображення державних символів України, аудіозапис Гімну України, комп’ютер, карта України, роздатковий матеріал, кольорові олівці.

Хід уроку
І. Організаційний момент
(Вчителька, як справжня господарка вдягає фартушок)
Вчителька. Я рада вас вітати, мої діти
                  У цьому класі і в моєму серці.
                  Для мене ви немов маленькі квіти
                  В окрасі сонячних промінців.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
(Раптом вчителька із кишень фартушка дістає двох мультиплікаційних героїв – фіксиків, (пальчиковий театр))
Сімка. Привіт, малюки, а чи знаєте ви хто завітав до вас у гості? (Фіксики)
Нулик. А як нас звуть? (Сімка і Нулик)
Сімка. Правильно, ви нас впізнали! Ми почули що сьогодні у вас перший в житті урок. У нашій школі фіксиків такий урок уже відбувся і тому ми прийшли вам допомогти. Ви спитаєте як? А ось наприклад: чи знаєте ви тему вашого першого уроку? (ні)
Нулик. Спробуємо відгадати. Ми вам будемо давати опис того, про що буде йти мова, а ви спробуйте відгадати:
-         Сьогодні на уроці ви будете говорити про щось прекрасне!
-         ………..про щось барвисте!
-         ………..про щось рідне!
(діти озвучують свої здогадки)
Сімка. Ой, які ж ви молодці. Але щоб вже точно дізнатися тему уроку, ми зробимо те, що роблять всі гостинні господарки в кожній українській оселі при зустрічі гостей – ми її приготуємо!
(На столі стоїть каструля оздоблена українським орнаментом)
Нулик. Перед вами предмет, як він називається?(каструля)
Поділіться з нами своїм досвідом, як її можна використати? (Ймовірні відповіді дітей: щось приготувати, налити воду, щось насипати, посадити квіти)
Сімка. Я й не здогадувалась що каструля така багатофункціональна, але ми будемо в ній готувати. На ваших партах є аркуші паперу та олівці. Намалюйте ваші здогадки, про що ми будемо розмовляти на уроці та кидайте аркуші в каструлю. (Діти виконують всі дії, вчитель помішує, неначе готує, а потім витягає паперову смужку і вішає на дошку).
Вчитель. Давайте прочитаємо всі разом «Живи, Україно, живи для краси»
Вчитель. Подякуємо нашим помічникам.
Фіксики. До побачення, друзі! До нових зустрічей!
Вчитель. Як ви вважаєте, навіщо нам знання про Україну? (Це наша Батьківщина, ми повинні знати її історію, щоб бути розумними)
ІІІ. Основна частина
1. Декламування віршів
Вчитель. У всіх людей одна святиня,
                 Куди не глянь, де не спитай,
                 Рідніша їм своя пустиня.
                 Аніж земний в чужині рай.
                 Їм красить все їх рідний край
                 Нема без кореня рослини,
                 А нас, людей ,без Батьківщини.
Учень1. Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
Учень 2. У якій, скажіть, країні
Клімат лагідний, м’який?
Бог відводить буревії,
Негаразди всіх стихій?
Учень 3. Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
Учень 4.У якій іще країні
Так земля родить охоча?
Наче пісня солов’їна –
Мова ніжна і співоча?
Учень 5.Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Учень 6.Їй дочкою є чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Учень 7.Отже, зветься ця країна,
Незалежна і єдина –
Наша ненька – Україна!
2. Постановка проблемного питання. Бесіда
Вчитель. Подивіться уважно, що ви бачите на нашій дошці? (карта України, над нею сіра хмаринка)
-         А чи все з нею гаразд? (ні, вона чорно-білого кольору)
-         Як ви вважаєте, чому так сталося? Куди подівалися всі фарби? (ймовірні відповіді дітей: Україна сумна, фарби загубилися, пройшов дощик і змив усі фарби)
-         Друзі, прийшла до нас похмура хмаринка і змила усі фарби з нашої красуні України, чому ж вона це зробила? Ой, подивіться, вона тримає лист, прочитаємо його.
Лист від Хмаринки.
Доброго дня, мене звуть Хмаринка-похмуринка. Я бачу у вас дуже весело, ви всі такі дружні, а ось мені сумно. Це несправедливо! У вас теж повинен бути поганий настрій і тому я змила всі фарби із вашої карти! Звичайно я можу вам їх повернути якщо ви виконаєте певні завдання, але я сумніваюся що вам це під силу, вони дуже важкі! Ха, ха, ха! Спробуйте, а я подивлюся як у вас це вийде!
Вчитель. Хмаринка-похмуринка помиляється. Я у вас вірю, разом ми з усім впораємося. Якщо діяти дружно, можна подолати будь-які перешкоди! Запрошую вас у коло дружби.
3. Фізкультхвилинка «Дружба» (відео)
4. Гра «Плутанина»
Вчитель. Ми отримали заряд позитивних емоцій у нашому колі друзів і готові до виконання завдань!
(вчитель читає перше завдання від імені хмаринки-похмуринки)
-         Ви, напевно, знаєте що у нашої держави є символи: державні та народні. Так ось, я вам їх переплутала, спробуйте  тепер їх правильно розташувати!
Вчитель. Хитрюга ця хмаринка. Нічого, впораємося. На ваших столах переплутані символи. 1, 2, 3 групи відповідають за державні символи, 4, 5, 6 – за народні символи. (кожна група вибирає правильний символ,  і один представник розповідає все, що про нього відомо. За бажанням, учасники інших груп доповнюють розповіді дітей.  Після цього символи розташовуються на дошці – Герб, Прапор, текст Гімну, верба, калина, лелека, рушник, вінок, вишиванка).
Ну що, хмаринка, ми впоралися із твоїм завданням. І щоб тебе трохи розвеселити розповімо цікаві віршики.
5. Декламування віршів
     Учень 1.      Я дитина українська
Вкраїнського роду
Українці то є назва славного народу.
Україна - то край славний,
Аж по Чорне море.
Україна, то лан пишний
І степи і гори
      Учень 2    Україна – це небо блакитне,
А в тім небі – зірки золоті.
Сяють нам з високості привітно
Ці два кольори, ніжні й прості.

      Учень 3.   Тризуб – немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.

       Учень 4.   Слова високі,
Мелодія врочиста –
Державний гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста –
Це ключ один
З мільйонів голосів.
(прослуховування Гімну України)
Вчитель. Ось і пригадали ми з вами символи нашої держави. Рухаємося далі, наступне завдання.
6. Гра «Чарівна квітка»
          - Слухайте уважно. В український віночок вплітають 12 чудових квітів: барвінок, мак, ромашка, соняшник, волошка, м’ята, лілея, оман, калина, безсмертник, цвіт яблуні, польові дзвіночки. Кожна квіточка щось означає, але найбільше я люблю ромашку, мені подобається гадати – робити шкоду, не робити шкоду, робити шкоду, не робити шкоду.. . Перед вами квітки ромашки, але пелюстки я повисмикувала та змішала, необхідно правильно зібрати квітку. Спробуйте тепер виконати моє завдання!
(Перед дітьми квіти ромашки  з  різнокольоровими серединками, а також кружечки в яких містяться картинки предметів різних кольорів. Завдання дітей розподілити пелюстки за кольором, відповідно до серединки. Діти працюють в групах).
- Придивіться, діти, це незвичайні квіти, а чарівні, вони нам можуть розказати багато чого про нашу Батьківщину.
 - Що зображено всередині зеленої квітки? (Карта України)
- Ця квітка символізує незалежність нашої країни. Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі Карпати та мальовничі Кримські гори. Її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає у Чорне море. В українських річках та озерах багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса. Славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.
- Що зображено всередині червоної квітки? (соловейко та нотка)
- Що це може означати?(музику, пташка співає і т.д)
- Ця квітка символізує нашу мову, мову калинову. Як-то кажуть «Мова – душа народу»
- Що зображено всередині синьої квітки? (книга)
- Що це може означати? (це казка, треба вміти читати, книги – наші друзі)
- Ця квітка символізує головний закон нашої країни, як він називається? (Конституція України)
- Всередині квітки зображена Конституція України. Обов’язок кожного – неухильно дотримуватися Конституції України, не порушувати права і свободи, честь і гідність інших людей.
- Що зображено всередині жовтої квітки? (Воїн)
- Що це може означати? (охоронець, боєць і т.д)
- Ця квітка символізує героїчну Україну. Ми всі різні, але мета у нас одна – мир і спокій на нашій землі.
Вчитель. Ось ви і виконали наступне завдання, молодці! Я сподіваюся ми повернемо колір на нашу карту, залишилось останнє завдання.
- Ви повинні довести, що насправді любите свою Батьківщину, розкажіть про це.
Вчитель. Ми не просто розкажемо, ми іще і станцюємо!
7. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія» (відео)
8. Гра у колі. «Я люблю Україну..»
Вчитель. А тепер у нашому колі дружби ми розкажемо, за що любимо Україну. (діти передають один одному жовту і блакитну кульку розпочинаючи свою розповідь зі слів – «Я люблю Україну за……»)
(діти розсаджуються по місцях)
Вчитель. Ось і виконали ми всі завдання. Хмаринка, віддавай наші фарби! (вчитель дістає із хмаринки кольорові пазли – частинки карти. До дошки виходять діти з олівцями в руках)

Учень 1. Я тримаю у руці
  Кольорові олівці.
  Хочу я намалювати
  Кримські гори і Карпати.
  Степ і пагорби Дніпрові,
  І озера, і діброви,
  І веселку, і калину,
  Чорне море і Дунай –
  Все це наша Україна,
  Наш чудовий рідний край.
Учень 2. Я червоний як калина,
                Ти впізнай мене, дитино!
Учень 3. Я оранжевий, як мандарин
                Мене видно з усіх вітрин!
Учень 4. Жовтий я, неначе сонце,
                Загляну в твоє віконце!
Учень 5. Зелений я, немов травиця,
                Уважніше до мене придивися!
Учень 6. Я блакитний наче небо,
                Мені іншого не треба!
Учень 7. Синій я, немов волошка,
                З пелюстками як гармошка!
Учень 8. Я фіолетовий, на барвінок схожий,
                Мене помітить перехожий!
(Разом)
Нехай же стане карта кольорова,
Як наша Україна веселкова!
(Діти прикріплюють кольорові пазли на чорно-білу карту, всередину прикріпляють
серце)
IV. Підсумок уроку
1. Рефлексія
Вчитель. Яка ж чудова і барвиста наша Україна. А пригадаємо, що нового ви
для себе дізналися?
- Що цікавого почули?
- Що сподобалося найбільше?
- Про що ви розповісте своїм рідним та друзям?
 2. Творче завдання «Вінок любові – оберіг»
 У вас на партах квіточки, якщо урок був цікавим і залишив у вас гарний настрій,
намалюйте веселу посмішку, якщо ні, сумну посмішку. Після цього прикріпіть свої квіточки навколо нашого серця України у вигляді віночка. Цю карту ми збережемо до 4 класу і на самому нашому останньому уроці пригадаємо найперший, у вашому житті, урок!
(Діти кріплять квіточки на карту)


Скачати сценарій до першого дзвоника https://drive.google.com/file/d/1P9S19cz4yBvoSs5k9cvpnA5SnkoR9LQc/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар