четвер, 9 травня 2019 р.

Перший урок «Моя Україно! Ти мати єдина на всі покоління й віки…» (2-3 клас)


Тема: Перший урок «Моя Україно! Ти мати єдина на всі покоління й віки…» (2-3 клас)
Мета: формування ключових компетентностей: загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, громадянської – формувати патріотичні почуття молодших школярів, усвідомлення поняття «любов до Батьківщини»;
предметних компетентностей: пробудження почуття любові й поваги до рідної землі,  України; виховання у дітей усвідомлення себе як невід’ємної частини українського народу, почуття національної свідомості, патріотизму.


            Обладнання:  карта України, аудіо записи пісень про Україну, дитячі малюнки, кольорові олівці, паперові заготовки для рушничків, картки для парної роботи, м’яч.

Хід уроку
Девіз уроку:     Виростай, дитино, й пам’ятай:
                          Батьківщина – то найкращий край.
Д. Павличко

І. Організація класу
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки І сяють усмішки.
Доброго ранку,доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
ІІ. Актуалізація опорних знань
(Звучить аудіо запис пісні «Україна – рідний край»)
1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Із заходу на схід Україну можна пройти за 90 днів, щоденно долаючи по 30 км. Це простір завдовжки 2700 км, а в найширшому місці сягає 1000 км. Наша країна – це південний захід Східноєвропейської рівнини. Туту знаходиться понад 70000 великих і малих річок.
2. Декламування віршів учнями про свою країну.
ЯК ТИ ЛЮБИШ УКРАЇНУ
- Як ти любиш Україну,
Мій маленький друже?
- Нашу рідну Україну
Люблю дуже, дуже!
- З Україною нікого
В світі не боюся.
І щоранку я до Бога
За неї молюся.
Щоб була щаслива, дуже,
Щоб була багата.
Я люблю її так дуже,
Як маму і тата.
О. Лупій



ЦЕ МОЯ УКРАЇНА
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.
А. Камінчук

ЖУРАВЛИК
З далекого краю,
З далеких світів
Журавлик на крилах
Додому летів,
Минав океани,
Ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани:
- Чия це земля,
Чиї це долини,
Чиї це луги,
Чию це калину
Гойдають вітри?!
Впізнав батьківщину:
- Моя це земля,
Моє тут гніздечко
І мова моя.
Л. Пилип’юк

УКРАЇНА
На білому світі є різні країни,
А в них – і ліси, і лани…
Та тільки одна на землі Україна,
А ми – її доньки й сини.
Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть…
Та тільки одну Батьківщину я маю,
Її Україною звуть.
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
В.Новомирова

Я ЛЮБЛЮ
Більше, ніж саму себе,
Я люблю свою хатину,
Рідне небо голубе,
Рідну землю – Україну.
Бо мене в цій кращій з хат
Колисала рідна мати,
Вчила перший крок ступать,
Перше слово вимовляти.
Більше, ніж саму себе,
Я люблю свою хатину,
Рідне небо голубе,
Рідну землю – Україну.
Бо ніде, ніде в світах
З неба сонце так не гріє,
І в блакитних небесах
Стільки зірок не зоріє.
Більше, ніж саму себе,
Я люблю свою хатину,
Рідне небо голубе,
Рідну землю – Україну.
О. Кобець

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
ІV.Основна частина уроку
1. Складання асоціативного куща.
                                                                                   

Україна
 


2. Подорож по Україні (карта)
Читання вірша учнем.
Є в центрі Європи чудова країна,
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна,
Тут річки і Карпати, степи і ліси.
·        Україна – одна з найбільших держав у Європі.
·        Як називається столиця нашої держави?
·        Як називається центральна вулиця Києва?
·        Що ви можете розповісти про столицю України?
·        Які символи України ви знаєте?історії роду,міста,держави. Герби бувають різні:на них зображують рослини,звірів,птахів.
·        Гімн-урочиста,похвальна пісня на честь богів і героїв.
·        Роль прапора – бути попереду, вести людей за собою.
3. Гра  «Чарівний квадрат»
 Знайти у «чарівних квадратах» символи нашої держави.



К
П
Р
А
П
О
Р
С
Т
О
Г
І
М
Н
І
К
А
Л
И
Н
А
Т
Р
И
З
У
Б
Ж
М
Р
У
Ш
Н
И
К
Ф
Г
Е
Р
Б
Я
Л




4. Робота  в парах. Гра «Збери прислів´я».
Батьківщина – мати-

як соловей без пісні.
Людина без Вітчизни,



умій за неї постояти.

Всюди добре,


а вдома найкраще.
5. Доповніть вірш,добираючи риму.
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у …
(світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні …
(джерельця).
6. Мозковий штурм.
   1) Скільки кольорів має прапор України?
         (Два)
   2) Як назавається найбільша річка України?
         (Дніпро)
   3)Які моря є в Україні?
            (Чорне й Азовське)
7. Гра «Думаємо про Батьківщину».
      Діти стають у коло. Учитель по черзі кидає м’яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких ні:
-         людина повернулася із лісу з оберемком квітів;
-         садить дерева, квіти біля будинку;
-         миє машину на березі озера;
-         відвезла сміття на сміттєзвалище;
-         викинула сміття на узліссі;
-         звільнила місце в автобусі старенькій жінці  тощо.

V.Підсумок уроку
Індивідуальна робота.
 - У кожного на парті лежить паперовий рушничок та кольорові олівці. Будь ласка, розфарбуйте рушничок у свій улюблений колір та напишіть на ньому свої побажання нашій любій незалежній країні.



Скачати сценарій першого дзвоника  https://drive.google.com/file/d/15du_pp_2MKs3p4gczEHoW9MDY_oqNAoO/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар