середа, 8 травня 2019 р.

Розробка першого уроку для учнів 3-4 класів у формі квесту «Україна без кордонів»


Розробка першого уроку для учнів 3-4 класів
у формі квесту «Україна без кордонів».
Підготували вчителі
початкових класів ЗОШ-інтернату
І-ІІІ ступенів м.Торецька
Донецької області:
Сєдакова Олена Володимирівна,
Стариченко Лілія Данилівна,
Ярмоленко Інна Вячеславівна.

Пропонуємо вам розробку першого уроку в формі квесту для учнів 3-4 класів. Під час квесту діти побувають в трьох різних класах, попрацюють з різними вчителями, виконають цікаві завдання, розважаться. І все це за 40 хвилин уроку.

            Розпочинається квест в своїх класних кімнатах, зі своїм вчителем початкових класів. Після виконання необхідних завдань, діти отримують частинку слова, яке вони збиратимуть під час подорожі, і відправляються до вказаного пункту, де їх чекатиме вчитель іншого класу. Так проробляється двічі.
Ми запропонували дітям здійснювати подорож на літаках, тому наші зупинки були аеропортами. У першому своєму аеропорті діти знаходяться найдовше, бо їм необхідно зробити транспорт, розділитися на групи. Час перебування приблизно12-15 хвилин. Після чого відбувається зміна «пасажирів». У наступних двох аеропортах діти перебувають не більше, ніж 10 хвилин.
            Після прийому на посадковій смузі останнього лайнера, вчитель разом з учнями вирушає в головний аеропорт – Актова зала, де збираються три класи. Там діти показують слова на табличках, які в них утворилися, та збирають вислів: Україна без кордонів. На закінчення:  флешмоб під пісню Гайтани «Сонце нам сяє…»

Тема уроку: Україна без кордонів
Аеропорт «Бабусина скринька»
Мета: сприяти формуванню національної свідомості учнів; поглибити знання учнів про куточки України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України.
Обладнання:2 скриньки, глечик, Велика скриня, папір для вироблення літаків,  роздруковані завдання із предметів Бабусиної скриньки. (Все це робиться в трьох екземплярах)
Хід уроку
Вчитель: Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хлопці змужніли, дівчатка стали ще красивішими, всі відпочили, оздоровилися, запаслися силами на наступний навчальний рік. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила.
(Елемент ранкових зустрічей: обійми та привітання за іменами)
Вчитель: Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Це урок – подорож. А інакше сказати – квест. Ми сьогодні здійснимо подорож по Україні та Європі. Для того, щоб відправитись до наступної станції подорожі, необхідно буде виконати деякі завдання та отримати підказку. А на якому транспорті ви подорожуватимете – ви зараз дізнаєтесь. ТО ж  я пропоную вам зробити фігурку орігамі. Обирайте собі місце за столами і починаймо.
(Діти виробляють літак. Колір листка відповідає кольору майбутньої групи. На столах стоять прапорці трьох кольорів для розбиття за групами.)
Вчитель: Тепер, коли ви зробили засіб для пересування, пропоную вам зайняти той «ангар», який відповідає кольору вашого літака.(Діти розсаджуються за кольорами). Ось тепер у нас з вами утворились команди, в яких ви сьогодні будете працювати. Обирайте капітана корабля свого лайнера. (Потренуватися, яким чином будуть пересуватися три лайнери.)
Вчитель: Ну а зараз ми з вами завітали до аеропорту, який носить назву «Бабусина скринька». Як ви гадаєте: що зберігає Бабусина скринька?
Діти: Старі речі, надбання предків, те, що було зроблено бабусиними руками та ін..
Вчитель: Як ви вважаєте: чи може в скриньці зберігатися мудрість, дружба, працьовитість?
Так, дійсно може. От і в нашій скриньці щось цікаве зберігається. А що ж у мене там, ви повинні відгадати. Готові? Тоді починаймо.
-         Який предмет побуту поставив для Лисички Журавель? (Глечик) – віддається тому столу, який перший відгадав.
-         Це предмет і не маленький.
В нього скласти можна різне:
І намисто і сережки,
А також «документ грізний». (Скринька) – віддається наступній групі, яка відгадала.
Остання група  дітей теж отримує скриньку з завданням.
Вчитель: В цих предметах з бабусиної скрині ви знайдете завдання. Вам необхідно якомога швидко його виконати, щоб отримати підказку для подорожі. Час на виконання – 3 хвилини.
Почали!
ЗАВДАННЯ
У глечику: З поданих назв страв, оберіть тільки ті, які належать до української кухні.
Борщ, пюре, шашлик, каша, куліш, вареники, круасани, гречаники, млинці, коровай, мандрики, сало, ковбаса, узвар, чай, кофе, збірна солянка, голубці, деруни, зрази, бекон, тарталетки, люля-кебаб, хачапурі, стейк, шаурма.
У скриньці №1:  З поданих слів складіть прислів’я:
Хліб – батько, вода – мати.
Від теплого слова і лід розмерзає.
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
У скриньці №2: З’єднай частини, щоб отримати речення.
Найбільше озеро України                                                    Ялпуг
Найбільше море, що омиває Україну                            Чорне
Столиця України                                                                     Київ
Найвища гора в Україні                                                        Говерла
Найглибше озеро в Україні                                                Світязь
Найбільша річка в Україні                                                  Дніпро

Вчитель: Молодці, ви дуже вправно виконали завдання та отримуєте частинку від слова, яке вам буде необхідно зібрати в трьох аеропортах. Наступна зупинка на вас чекає у порту з назвою «Подорожуєш – знаєш більше». В подорож ви вирушаєте на чому? Правильно на своєму лайнері. Але необхідно очистити посадкову смугу для наступного лайнера.(Діти прибирають дошку. Вчитель готує завдання для наступного класу.)
Вчитель: Щасливого вам польоту, та успішної і цікавої подорожі!
(Вчитель зустрічає наступних учнів. Розсаджуються вони за зазначеними вже групами, які обрали спочатку у зі своїм вчителем.)





 Аеропорт  «Подорожуєш – знаєш більше»
Мета: створити сприятливий психологічний настрій на роботу та до навчання у школі, активізувати увагу дітей; познайомити учнів з європейськими символами та країнами, які входять до складу в ЄС; розвивати мовлення, мислення, кмітливість, уважність, уміння презентувати свій матеріал; виховувати акуратність, вміння слухати один одного, почуття взаємодопомоги.
Обладнання: географічна карта ЄС та України, прапори ЄС та України, пазли із країн ЄС, контурна карта ЄС, паперові заготовки для виготовлення європейського прапору, розрізані слова для складання речення, відеоролик «Європейські цінності», картинка літака.
Хід заняття
(Учні зустрічають вчителя посередині класу в колі. Парти заздалегідь розташовані на три центри, де діти будуть працювати по групах.)
I.            Організаційний початок
¾   Добрий ранок! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок!
II.            Створення сприятливого психологічного настрою
1.     Вступна бесіда.
¾   Ось і закінчилась весела пора. Яка це пора? (Літо) Впевнена, що літо для кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз позначимо на карті України місця, де ми побували цього літа. (Вчитель і діти по черзі чіпляють наліпки на карту в тих місцях, де вони побували влітку.)
2.     Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.
¾   Я дуже рада бачити вас всіх веселими і щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)
3.     Поділ дітей на групи.
III.            Мотивація навчальної діяльності
¾   Сьогодні 1 вересня – День знань. Всі діти йдуть до школи. Для вас – це вже третій рік навчання. Сподіваюсь він стане пізнавальним, цікавим, різноманітним, яскравим та корисним. Будемо разом подорожувати Країною Знань, долаючи різні труднощі. Бо ми з вами українці: дружні, щирі, працьовиті.
IV.            Повідомлення теми та мети заняття
¾   Наш перший урок незвичайний. Це буде «квест». Ви вже добре знаєте, як він проходить. Ми будемо подорожувати.  Крім нас в квесті приймають участь 4-А та 4-Б класи. Ви побуваєте в Європі та в Україні. Зупинятись маєте три рази. На вас чекають випробування: знайти, порахувати, наклеїти, прочитати, вибрати, скласти, довести, презентувати. Виконавши завдання, ви отримаєте ключ до шифру, який розкодує слово. А коли ми всі разом зустрінемось, то з розкодованих слів складемо речення. Завдання зрозуміле? Готові до випробувань? Тоді вперед! Бажаю успіхів!
V.            Основна частина
1.     Відгадування загадки.
¾   Відгадайте загадку, на якому транспорті ви будете подорожувати:
                         Не махає крильми, а літає,
                         Не птах, а птахів обганяє. (Літак)
¾   Вірно! Ось на такому літаку-лайнері ви рушаєте у подорож. (Показати картинку.) Пристигніть паски безпеки. Полетіли! (Діти беруть один одного під руку та обходять навколо свого центру.)
2.     Перегляд відеоролику «Символи ЄС».
¾   Ми пролітаємо над країнами Європейського Союзу. Сідаємо в одному із аеропортів. Подивіться на екран.  Слухаємо уважно! (Демонстрація відеоролика.)
3.     Робота з картою Європи.
¾   Тепер подивіться на карту Європейського союзу. У його складі 28 країн: Бельгія, Німеччина, Італія, Люксембург, Нідерланди, Франція, Данія, Ірландія, Греція, Іспанія, Португалія, Австрія, Фінляндія, Швеція, Угорщина, Кіпр, Латвія, Литва, Польща, Мальта, Словаччина, Словенія, Чехія, Естонія, Болгарія, Румунія, Хорватія, Великобританія. (Вчитель, показує на карті.)
¾   Європейський союз – це родина, в якій кожна країна є особливою, індивідуальною, і, водночас, виступає частиною єдиного цілого.
4.     Робота по групах. Інструктаж по виконанню завдання.
¾   У кожної групи на столі лежать предмети, які потрібні для завдання.
І та ІІІ групи: ви повинні скласти карту ЄС із пазлів.
ІІ група: вам треба скласти прапор ЄС та з розрізаних слів речення.
¾   На роботу відводиться 3 хв. Далі, ви презентуєте свій результат.
5.     Виконання завдання.
6.     Презентація роботи.
VI.            Заключна частина
¾   Молодці! Впорались із завданнями. Ви отримуєте частину закодованого слова та відправляєтесь курсом на другий аеродром «Люби і знай свій рідний край!» Успіхів вам!

Аеропорт «Люби і знай свій рідний край!»
У кожного з вас є своє родинне вогнище, є дім, в якому ми живемо. А ось коли скласти наші маленькі батьківщини, вийде велика держава – Україна. Це – наша земля, наш рідний край,  наша країна з талановитими людьми, із чарівною піснею, що дивує весь світ, із мальовничою природою, багатющими народними традиціями.
Народитись українцем – це велика честь і слава,
Рідний край свій полюбити – найважніша з усіх справа!
Сьогодні  ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля.
1-ша група. «Вінок для моєї України»
Український віночок здавна вважається дівочою красою, оберегом кожної дівчини. Починали носити віночки з 3-х років і до самого весілля. Перший віночок плела мати, кожен рік додавалося по квітці, і у 7-ми річної дівчини – красуні у віночку мало бути 7 квітів, а усього у віночку 12 квіточок.
Вінок – це не просто краса, а й шанований оберіг, знахар душі. Сьогодні ми познайомимося з його квітами.
Завдання. Знайти у таблиці назви рослин, що входять до українського віночка. Уквітчати ними Україну( розвісити квіти  навколо карти України у формі серця.)

н
и
р
у
ж
а
е
т
р
г
о
л
е
в
с
р
ф
м
а
л
ь
в
а
і
с
т
о
ш
ч
п
і
в
о
н
і
я
у
к
е
н
д
я
я
в
к
б
а
р
в
і
н
о
к
с
а
у
ц
ю
л
д
з
о
ь
к
а
л
и
н
а
ш
в
а
р
т
в
о
л
о
ш
к
а
щ
т
з
а
н
л
ю
б
и
с
т
о
к
д
о
м
и
й
м
и
т
о
м
а
к
в
у
р
т
и
м

- Які ви молодці! Подивіться, яка гарна, уквітчана стала наша Батьківщина.        
2-га група. «Перлини України»
- Погляньте-но на малюнок. Що ви на ньому бачите?
- Правильно, це – перлина – велика коштовність, яку важко знайти на дні глибокого океану, а якщо вдається комусь  знайти у мушлі таку коштовність, то, вважається, що цій людині неймовірно пощастило. Наша Україна теж має перлини, а знаєте які?
Завдання. В кожному рядку записані символи. Серед них необхідно знайти національні символи України.
·              Лелека, слон, мавпа.
·              Пальма, калина, ялина.
·              Вишитий рушник , віяло, матрьошки.
·              Береза, клен, верба.
·              Місяць, зірка, тризуб.
·              Чорнобривці, кактус, гвоздика.
·              Віночок, хустинка, шапка.
(На дошці «перлини», в середині яких знаходяться малюнки-символи.) 
3-тя група. «На білих крилах рушників несе надію Україна»
- Український рушник – це не тільки окраса нашого дому, але й оберіг. Без нього ніде не обходились. Рушник завжди був при руці. Від слова рука придбав собі ймення.
Завдання. Зєднати назву рушника з його призначенням. Створити свій рушник-оберіг із заготовок.
                  Утирач                          ним обвішують стіни  
                 Стирок                          для рук та обличчя
                 Покутник                      обрядовий весільний
                Плечовий                       для посуду, стола
                Подарунковий               повязують сватів

Українська народна гра “Чий вінок кращий?”
Кожна група стає в коло. На слова:
                          “Візьмемося за руки
                           Підемо на луки,
                           Там сплетемо віночок,
                           Станемо в таночок”.
діти беруться за руки і йдуть по колу. На останні слова зупиняються й піднімають руки вгору.
                             “Чий найкращий вінок,
                              Той і піде в танок”.
Діти швидко опускають руки на плечі своїх сусідів. Вчитель відзначає, в якому колі учні швидше поклали руки на плечі і додержують форму кола. Діти з відзначеного кола танцюють під музичний супровід. Усі інші їм аплодують.


Після прийому на посадковій смузі останнього лайнера, вчитель разом з учнями вирушає в головний аеропорт – Актова зала, де збираються три класи. Там діти показують слово на табличці, яке в них утворилось, та збирають вислів: Україна без кордонів. На закінчення флешмоб під пісню Гайтани «Сонце нам сяє…»

Скачати сценарій до першого дзвоника https://drive.google.com/file/d/1wbd0QiGqJXG_YKVxrlU0zxh8DgdgX7Jm/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар