понеділок, 6 травня 2019 р.

Виховна година у 8 класі «Розкажемо Європі про себе»



ВИХОВНА ГОДИНАУ 8 КЛАСІ
НА ТЕМУ:
«РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ»


Класний керівник:  С. В. Рудик                                                                     

2018 - 2019 н.р.



Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиток пізнавальної активності учнів.
Обладнання та оформлення: державний Прапор України; класна кімната  прикрашена повітряними кульками, елементами народної символіки; комп’ютер; записи музики, відеоролики: «Небесна сотня», «Україна прекрасна»; презентація.



Хід уроку
I. Організаційний етап
Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».
II. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.
Учитель:
Дорогі діти, ось і пролетіли веселі канікули і знову шкільний дзвоник покликав вас до праці. Кожен наступний клас – це нова сходинка вашого розумового, морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця розуму, серця та м’язів.
Вітаю вас з початком нового навчального року, я щиро бажаю щоб ця праця не була примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати.
Наш Перший урок пропоную розпочати рядками про Україну.
Учні:
- На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.

- На землях твої не озорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.

- Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.

- Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!

- Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа - частинка твого «Я».
Красою правди у святім двобою Понад Майданом сонця лик сія...
Є нація! Хай знають всі у світі:
Ми є! Народ піднявся із колін!
І переможно сонце правди світить,
Співає гордо наш Державний Гімн.
(Звучить Державний Гімн України).
III. Основна частина
Учитель:
Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, талановитими людьми. Це велика європейська держава. Пишаймося, що ми – українці, пишаймося, що ми – доньки і сини нашої неньки-України!
Сьогодні на уроці ми поговоримо про Європу та Україну. Спробуємо розказати, що ж є у нас неповторного, чим ми можемо пишатися.
Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійснотак?
Напевно,  Україна зможе по  праву вважатися  такою, коли  в кожного  її  громадянина будутьєвропейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення, європейська поведінка і … європейський рівень життя.Коли кожен зможе з гордістю сказати: Я – громадянин України! 
Тема нашого першого в цьому навчальному році уроку «Розкажемо Європі про себе». На перший погляд – нічого нового для нас. Аджеза своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.
Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна – єдина країна Європи, яка має стільки багато близьких сусідів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.
- Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща, Словаччина,Угорщина, Румунія, Молдова). Південну частину омивають води… Чорного і Азовського морів, де проходять водні  кордони з азіатськими країнами.
- Назвіть їх (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).
Отже,  майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу.
 Кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є земля, де він народилася і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим глибшає її любов до Батьківщини…
Тому недивно, що наші предки залишили для нас велику спадщину у вигляді віршів, картин, вишиванок, пісень, музики, пам’яток архітектури тощо.
- Пригадаймо  видатних  українських  поетів і письменників     (Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, М.Коцюбинський, О.Олесь, Д.Павличко, П. Грабовський).
 Учитель:
Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили таперевіримо ваші знання про нашу країну.
Бліц-турнір «Моя Україна»
Назва нашої держави? (Україна)
Державна мова України … (українська)
Столиця України? (Київ)
Основні кольори нашого Прапора? (Синій і жовтий)
Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)
Назвати рослини – символи України. (Верба і калина)
Що символізують кольори українського Прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
Швидкий український танок. (Гопак)
Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове).
Яка називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).
Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
Як звати президента України? (П. Порошенко)
Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора).
Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня).
У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991 рік)
Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)
Хто написав музику до нього? (Михайло Вербицький)
Назвіть прізвище першого космонавта України? (Леонід Каденюк)
Учитель:
Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Поняття «Батьківщина» обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство - і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша - Україна, велика і прекрасна.
Для успішного розвитку України, її процвітання необхідно сумлінно працювати, любити Батьківщину,знати та поважати історико-культурні особливості держав-сусідів;вивчати досвід інших країн;український народ з його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти гідне місце в Європі, зокрема стати членом Європейського Союзу.
Учитель:
А зараз я вам запропоную зіграти: «Географічне лото»
Поділимося на дві групи, кожна з якої отримає 2 набори карток – один з назвами країн, інший – з столицями. Вам  необхідно розкласти картки у відповідності один з одним – країна та її столиця.
Австрія – Відень
Чехія – Прага
Греція – Афіни
Італія – Рим
Швеція – Стокгольм
Франція – Париж
Німеччина – Берлін
Словаччина – Братислава
Польща – Варшава
Литва – Вільнюс
Іспанія – Мадрид
Білорусія – Мінськ
Болгарія - Софія
Великобританія - Лондон
Грузія – Тбілісі
Єгипет - Каїр
Китай – Пекін
Куба - Гавана
Латвія – Рига
Молдавія - Кишинів
Учитель:
Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові.
Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова - його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий нам попередніми поколіннями, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше інайдорожче добро в кожного народу - це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід».
Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, щоб я тебе побачив». Це дуже символічний вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ, хочемо шанувати та любити рідну мову. Українська мова - це святиня української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про її значення, про її цілющу, відроджуючу силу:
Учень:
- Ми з нею відомі усюди,
Усе, що треба, нам є
А хто свою мову забуде,
Той серце забуде своє.
Вона, як зоря пурпурова,
Що сяє з небесних висот.
І там, де звучить рідна мова,
Живе український народ.

- Як воду п'ю із чистої криниці,
З-поміж людей вишукую слова.
І наша рідна мова-чарівниця
У віршах повнозвучних ожива.
Цвіте, як квітка маку серед поля.
Дзвенить, як пісня пташки чарівна.
І хоч нелегка в Україні доля,
Та вірю все ж відродиться вона.

- І буде людям Україна – мати,
Не мачуха, якою нині є.
І мову рідну будуть шанувати,
Як найбагатіше надбання своє.

Учитель:
Слава країни - це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне - люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам’ять, у душу народу українського.
Тарас Григорович Шевченко - український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.
Григорій Сковорода - педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.
Микола Лисенко - український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет.
Михайло Грушевський - історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.
Микола Амосов- видатний український лікар, учений у сфері серцево- судинної хірургії, біокібернетик.
Леонід Каденюк - перший космонавт незалежної України, Г ерой України.
Відомі українські спортсмени:
Сергій Бубка (стрибки з жердиною), Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика), Оксана Баюл (фігурне катання), Яна Клочкова (плавання), Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Ганна Безсонова (художня гімнастика), брати Віталій та Володимир Клички, Василь Ломаченко і Олександр Усик (бокс).
У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість - як бути Людиною.
Учитель: -
 А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості».
«Без верби і калини.» (немає України).
«Людина без рідної землі.» (як соловей без гнізда).
«За рідний край.» (життя віддай).
«Та земля мила.» (де мати народила).
«За народ і волю.» (віддамо життя і долю).
«Жити - .» (Вітчизні служити).
«Нема на світі другої України.» (немає другого Дніпра).
Учитель:
Кожна  людина  найбільше  любить  той  край,  де  народилась  і живе.  Кожен  пишається  своєю  рідною  країною.У нас шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми хочемо бачити під мирним небом нашу неньку – Україну.
Ми вшановуємо пам'ять героїв України: Голодомор 1932-1933рр, Битва під Крутами, Бабин Яр. Тепер ми стали сучасниками ще однієї масової трагедії нашої країни.Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року, тривожать та  не  залишають  байдужими  жодного  громадянина  країни.
Сьогодні від нашого покоління в цілому і кожного з нас зокрема, залежить чи звучатиме гордо і могутньо ім’я Україна. Їх назвали Небесною Сотнею – українців, які загинули в Києві на Майдані, вулицях Грушевського та Інститутській. Героїчна сотня, зробивши перший крок, журавлиним ключем полинула у вирій вічності, ставши нашими Ангелами-Охоронцями на небі. Гинули за честь, за волю, за право бути Українцем і за свою Батьківщину. Небесна Сотня – це наш біль і наша гордість, це наші сльози і душевний щем вдячності за все, що вони зробили для нас. Україна заплатила високу ціну за свій європейський вибір на Майдані і продовжує платити у війні на Донбасі, яку розв’язала російська влада, взявши курс на знищення української державності. Ця ціна показує нам, що ми здобуваємо щось безцінне. Ми відвойовуємо власну розтоптану гідність, Богом нам дану і свідчимо про неї світові.
Учень.
Я дякую вам, хлопці, за життя,
Я дякую вам, хлопці, за свободу.
Пробачте нас. Пішли ви в небуття,
І більше не повернетесь додому.
Ви йдете в бій, йдете на вірну смерть,
Ви не лякаєтесь нікого і нічого.
Ви захищаєте своїх жінок й дітей,
Ви знаєте що робите й для чого.
Вас пам’ятати будемо завжди,
І з вами боримось за рідную країну.
За ту країну, де нема війни,
За нашу й вашу вільну Україну!
Учитель: 
Ми не маємо жодного права опускати зараз руки, зневірюватись у своїй силі духу, адже Україна вже почала переломну сторінку в історії, всі жадають перемоги. Прислухаймось у цей день до голосу героїв, що одним з’єднаним могутнім хором до нас промовляють: «Українці! Будьте гідними! Боріться за своє достойне життя! Здійсніть наш заповіт». І коли цього голосу слухатимуть мільйони, ми зможемо спокійно глянути у майбутнє.
Учень:
Український народ! Ти страждав і страждаєш,
Доля випала тяжка тобі,
 А тернистим шляхом йдеш тому, що вже знаєш –
 Волю вибореш лиш в боротьбі…
Вільний, славний народ! Найкрас́ивіший в світі!
Важко рівних тобі відшукать!
Неповторний, єдиний в своїм розмаїтті,
Ти не в силі свободу віддать,
 Бо у жилах тече не проста українська
Кров з сльозами і болем дідів –
 Дух козацький живе і Кобзар «Заповітом»
В незалежність нам шлях освітив..
ІУ. Підведення підсумків виховної години.
Учитель:
Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
Наш урок завершується. І на завершення хочу вам запропонувати  одну цікаву легенду.
Один мудрий цар, помираючи, покликав  своїх дітей і запитав: «Що кожен з вас думає про існуючий світ?». Нічого гарного в ньому немає.—відповіли царевичі – в ньому зло, жорстокість, образи, несправедливість,  корупція, обман.
Гірко мені від ваших слів, діти мої. Бо як можна жити і правити світом, якщо ваш розум і серце отруєні думками про зло і смуток. Благословляючи  вас на царство, я хочу, щоб ви  пам’ятали:  що ви принесете в цей світ, таким він і буде. Тож нехай один з вас несе в нього щастя, другий — добро, а третій – мудрість, четвертий —справедливість. Але знайте, що щастя—це не гроші, не влада, не володіння чимось. Це – стан душі і шукати його треба усередині себе. Добро – вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам.  Мудрість – це не  вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому.Справедливість — це вміння не оцінювати інших за своїми мірками.
І пішли його діти нести  у світ цей : щастя, добро, мудрість, справедливість. Але всі вони пішли по одному в різні боки і тому скрізь чогось не вистачало.
Тому я бажаю, щоб у вашому  житті всі  ці  чесноти йшли поруч із вами одним шляхом, єдиною дорогою.
Я бажаю вам успіхів у навчанні, у всіх ваших справах, бо від успіху кожного громадянина кращою стає вся держава. Давайте любити, цінувати, берегти свій рідний край, робити все можливе для його процвітання. Щоб ми були справжньою європейською державою.


Список використаних джерел
1. Гнатів П. С. Природні ресурси України [навчальний посібник] / П. С. Гнатів, П. Р. Хирівський, О. Д. Зинюк. - Львів : Камула, 2012.
2. Кусок Т. Україна - держава європейська / Т. Кусок // Позакласний час. - 2005. - № 15-16.
3. Новий довідник: Історія України / упор. С. Крупчан, Т. Крупчан,
О. Скопченко, О Іванюк. - К. : ТОВ «КАЗКА», 2005. - 736 с.


скачати 

Виховна година у 8 класі «Розкажемо Європі про себе»

Немає коментарів:

Дописати коментар