понеділок, 6 травня 2019 р.

Перший урок “Діти об’єднують Україну” (3-4 класи)


Тема: «Діти об’єднують Україну»
Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України,; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.
Обладнання: вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, карта України, державні символи України, прислів'я, прапорці.
Тип уроку: урок-квест, подорож.
ХІД УРОКУ



І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Пролетіло тепле літо,
В школу повернулись діти.
Відпочили всі нівроку!
Із новим навчальним роком!
2. Поздоровлення з Днем знань
- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок нового навчального року. Я хочу всіх вас із цим привітати і бажаю  підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети.
- Отже, ми починаємо наш перший урок.
- Про що буде йти мова на ви дізнаєтесь із із зашифрованого  речення.
3. Гра  «Шифрувальник» 
Зашифрованого  речення.
айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!
( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Учні відповідають.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
1.Бесіда
- Як ви вважаєте, про що піде мова на уроці?
- Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).
- Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї.
- Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.
- Прочитайте тему нашого уроку. (Діти читають тему «Діти об’єднують Україну».)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.Слово вчителя
Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.
Любов – найвище в світі почуття,
Вона не має меж – безкрая.
З любові починається життя,
Вона усе найкраще починає.
- А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?
2.Асоціативний кущ 
Які почуття викликає у вас саме слово Україна?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)

Радість               вірність                 гордість          бережливе ставлення

повага                                                                                                    смуток


                                                                       Україна                                  єдність
          любов
                                  впевненість             відвертість             щирість

Саме такими почуттями наділений патріот – людина, яка любить свою  Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.
Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності.
Сьогодні у нас  незвичайний урок  - урок – квест. На кожній зупинці  будуть  різні  завдання. Після кожного виконаного завдання , ви отримаєте один елемент  (частинку пазлу) української карти, а виконавши всі завдання правильно, ви  зможе скласти карту з цих пазлів і об’єднати Україну.
Вирушаємо?(Відповідь дітей)
Але щоб вирушити нам же мабуть потрібен план маршруту, тож ознайомлюємось.
ІV.ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Знайомство з планом уроку
Ми будемо працювати за таким маршрутом
Наш маршрут
1. Зупинка «Поетична»
2.Зупинка «Патріотична»
3.Зупинка«Символічна»
4. Зупинка «Славетні українці»
5.  Зупинка« Пізнавальна».
6 .Зупинка «Туристична»,   «Міста України»
7. Зупинка «Відпочинок»
8.Зупинка  «Коштовності фольклору»
9.Зупинка  «Творча».
10.Зупинка «Діти об’єднують Україну»
Ну що в подорож!

1 зупинка:  «Поетична»
Завдання.
- А зараз закрийте очі, прислухайтесь до свого серця, уявіть свій рідний край і скажіть самі добрі, лагідні, важливі слова про Україну.
1.Учні декламують вірш
2.Підсумок вчителя
- Для кожної людини наймиліша та земля, де вона народилася і виросла. Велика і прекрасна наша земля! Вона змінюється, вічно оновлюється. Погляньте навколо: як ласкаво світить сонечко, наливаються соком рум'яні яблука, вітерець грайливо пестить ніжні коси берези, плакучої верби, в голубому небі пропливають легенькі хмари, довкола щасливим співом заливаються птахи.
- Але найбільше багатство нашої держави - це діти. Ви зміцнюєте нашу державу Україну, робите її ще багатшою.
2 зупинка:  «Патріотична».
Завдання.
Запишіть до кожної букви слова патріот,  що саме і як слід робити людям  – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.
1.Робота учнів
П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини
А – активно діяти
Т – трудитися на благо своєї країни
Р  - розвиватися самому
І – ініціативу проявляти
О – обережним бути
Т – творити добро
(Перевірка виконаного завдання.)
2.Підсумок вчителя.
- Хто з вас вважає себе патріотом? Чому?
- Як ви думаєте,  що ж означає бути справжнім патріотом, громадянином своєї  Вітчизни? (Відповіді дітей)
Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.
Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.
3 зупинка: «Символічна»
Завдання.
Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.
Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи

Кросворд (прапор)
1. Найбільша річка України (Дніпро).                                             Дніпро
2. Державний герб України (тризуб).                                                   тризуб
3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                         два
4. Назва гір на заході України (Карпати).                                        Карпати
5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).          небо
6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).                                 зерна
Кросворд (тризуб)
1. Основний Закон України (Конституція)                              Конституція
2. Державною мовою України є …(українська)                          українська
3. Символ України – кущ. (калина)                                           калина
4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                               зубр
5. Державний герб України (тризуб)                                         тризуб 
6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)                Батьківщина
Перевірка виконаного завдання.
- Які символи ви відгадали? (Прапор та тризуб).
- Який ще державний символ визнаєте? (гімн).
- Що ви про нього знаєте? (Учні відповідають, вчитель доповнює.)
Розповідь про  головні державні символи України.
Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Герб – це частина корони, яку носили київські князі.
 Національний Прапор України має досить давнє походження. Поєднання двох кольорів – синього і жовтого – використовували на гербах і прапорах ще за часів княжої доби. Жовтий – це колір пшеничного лану, хліба, зерна, що дарує життя всьому на землі; колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів, не заколосився б життєдайний хліб. Блакитний – це колір неба, води.
Національний Гімн України – це урочиста пісня, що символізує нашу державну єдність. Понад століття його створили поет П. Чубинський та композитор М. Вербицький. Гімн виконують на всіх урочистих подіях у державі.
4 зупинка «Славетні українці»
Завдання.
Вони прославили Україну. Підпишіть портрети відомих українців. Розкажіть,  чим вони прославили Україну.

 


 

Слова для довідок: Іван Франко, Тарас Шевченко,  Леся Українка, Сергій Нігоян, брати Кличко, Джамала.

2.Підсумок вчителя.
Шануйте тих, хто зберігав культуру
І мову солов’їну в тяжкий час,
Та пісню нашу, та літературу,
Щоб зараз мали націю ми в нас.

5 зупинка « Пізнавальна».
На питання відповіді дайте і в голос їх нам прочитайте.
1.Турнір «Чи знаєш ти свою Батьківщину?»
1. Що символізує жовтий колір на прапорі України? (Пшениця)
2. Основний закон України… (Конституція)
3. Як ми називаємо рідний край, народилися, зростаємо?
4. Як називають народ, що населяє Україну? (Українці)
5. Яка столиця нашої держави?
6. Які державні символи нашої держави? (Герб, прапор, гімн)
7. Яка найбільша річка України? (Дніпро)
8. Які державні заклади зберігають давні речі, документи, фото та інше? (Музеї)
9. Що можна прочитати на українському гербі? (Воля)
10. Найголовніша пісня країни. (Гімн)
11. Назвіть народні символи України.( Рушник, верба, калина,
хліб – сіль, чорнобривці, рута – м’ята, соловейко…).
12.Яке ім’я має великий київський князь, прозваний Мудрим? (Ярослав)
13. Яка мова є державною в Україні? (Українська)
14.Яка улюблена страва українців? (Вареники)
15. Кого в народі називають берегинею? (Матір)
16. З чим в Україні зустрічають гостей? (Хліб – сіль)
17. Як називають символ, який дівчата одягають на голову? (Вінок)

6 зупинка «Туристична»,   «Міста України»
Завдання.
Україна велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.
А Х Е Р С О Н Й Ц У Л У Ц Ь К
 К М И К О Л А Ї В Е Н Г Ш З А
 Ф І В А П Л Ь В І В О К И Ї В
 Ж            И Т О М И Р Л Д Р І В Н Е Ж
 Є Я П О Л Т А В А Ч С М И Т Ь
 Б Ю Щ С У М И Й К Х А Р К І В

7 зупинка «Відпочинок»
Завдання.
Тепер командам пропоную станцювати,
Мелодії пісень час відгадати.
Тож хутко всі у коло ставайте
Ірухатись за руки починайте,
А коли музику зуміли відгадати,
Дружно потрібно її заспівати,
(Учитель проводить музичну гру)


8 зупинка-  «Коштовності фольклору»
Завдання.
«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.
На картках прислів’я
про Україну розгубилися,
Усім увага й пам’ять знадобилися.
Хто перший правильно
картки всі поскладає,
Той нам про Україну
прислів’я прочитає.
З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.
Батьківщина-мати,                                         Українська  держава.
Всюди добре,                                                  немає України.
Рідна земля – мати,                                       земний рай.
Рідний край –                                                  умій за неї постояти!
Без верби і калини                                         а вдома найліпше.
 Наша слава –                                                   а чужа – мачуха.
9 зупинка  «Творча».
Слова, що йдуть від серця, найщиріші й найтепліші. Тому настав час скласти колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму.
 Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща … ( у світі)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні… (джерельця)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки … ( глибокі)
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже … (сучасні)
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня … (весела).
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна, …  (чудова).
Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі – моя… ( Україна).
Бо нам найрідніша, Вітчизна і мати,
То як же нам, діти, її…  (не кохати).
Моя Україна – козацькая слава,
Така волелюбна і мирна …   (держава)
Вона дорога нам, і рідна і мила,
Бо світ перед нами, як мати,… (відкрила).
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі… (єдина)
10 зупинка «Діти об’єднують Україну»
Ось і підійшов до завершення нашого квесту. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України.
Складемо нашу карту і об’єднаємо Україну.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!

V.ПІДСУМОК УРОКУ
Настав час закінчувати наший з вами урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:
Ми всі – одна сім′я ,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!

скачати

Перший урок “Діти об’єднують Україну” (3-4 класи)



Немає коментарів:

Дописати коментар