понеділок, 6 травня 2019 р.

Перший урок у 1 класі «Я люблю свою країну»


Слобожанська гімназія № 2
Зміївської районної ради
Харківської області








Перший урок
1 клас







Розробила вчителька початкових класів
                                                                      вищої кваліфікаційної категорії
Сімон Олена Леонтіївна














Тема: «Я люблю свою країну»

Мета: формувати ключові компетентності:1)вільне володіння державною мовою - уміння висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; 2)інноваційність -формувати знання, уміння, ставлення, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися); 3)громадянські та соціальні - відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; 4)компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї); 5) предметні ( поглибити знання дітей про нашу державу – Україну); 6) міжпредметні (співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети ); виховувати активну позицію щодо громадянської і соціально-культурної належності себе і своєї родини до України, інтересу до пізнання історії свого краю і країни; пошани до символів держави.
Тип уроку: комбінований

Вибір джерел інформації:бібліотеки, мережа Інтернет

Способи збирання інформації: робота з науково – популярною літературою на означену тему, електронні засоби інформації, мережа Інтернет

Обладнання: карта України, Конституція України, науково – популярна література на означену тему, тлумачний словник,вишиті рушники, кетяги калини,мультимедійна установка,слайди, ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Організація дітей до уроку
Звучить пісня «Перший раз у перший клас» («Пісня першокласника» Слова та музика: Наталія Май.)
- Дозвольте привітати всіх нас з початком навчального року! Діти,бажаю вам у цьому навчальному році зустріти добрих і надійних друзів та навчитися здобувати знання. Батькам та рідним бажаю здоров’я, а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, я ваша перша учителька. Я вас ніколи не бачила, але, скажу чесно, дуже – дуже чекала. Довго думала, уявляла, які прийдуть до мене у перший клас діти? І от сьогодні дивлюся на вас і радію, що до мене прийшли ввічливі, розумні, кмітливі дівчатка та хлопчики. Звуть мене Олена Леонтіївна. А от як звуть вас, я поки що не знаю. У кожного із нас у грудях є серце. У мене воно трішечки більше, у вас – трішечки менше. Прикладіть долоньку до грудей ось так (показую) і послухайте як воно б’ється. – Чуєте? Воно починає сильніше битися тоді, коли ми відчуваємо тривогу або радість. Зараз я чую як одне з них кличе мене до себе: хоче познайомитись. Ось сюди мене кличе сердечко. –Тебе звуть Марійка? (Дівчинка киває голівкою.) Знайомтесь, діти. Це – Марійка. А чиє ж це сердечко так сильно б’ється? Тебе зовуть Максим? (Хлопчик киває головою.) Знайомтесь, діти. Це – Максим.
 - Марійко, Максим, запрошуйте всіх дітей у коло знайомств.
В руках у мене сердечко. Я називаю своє ім’я і передаю сердечко учню, що стоїть поряд, той називає своє ім’я і передає далі…
-Запам’ятайте, хто буде у нашій шкільній сім’ї.

IV. Сприймання та осмислення знань

- Кожна людина має свою сім’ю і свою родину.Це її маленька батьківщина. Якщо скласти усі ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина – родина. Наш дім, наша школа, наше чудове селище, вулиця до школи – то наша батьківщина.

- Давайте поміркуємо разом над тим, від якого слова утворилося слово «батьківщина»? (Говорять діти.)
- Так, батьківщина – місце, де живуть наші батьки.
- Як називається місце, де живемо усіми ? ( Україна ).

На дошці малюнок української хати. Поряд магнітнаабетка. Викладаємо слово Україна (Викладає дитина яка уміє читати).

- Мова наша – українська. А ми – українці. ( Діти допомагають закінчити речення.)
- Кожна держава має свої державні символи. Слово надається шкільному бібліотекарю. Вона загадує загадки про державні символи.

Знак держави головний –
Всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім –
То ж попробуй відгадати. ( Герб )

Коли звучить він – всі встають,
До серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
І Україну прославляють.( Гімн )

Синє небо, жовте жито –
Цю святиню знають діти. (Прапор)

- Є такі символи, предмети, речі, які народ використовує з давніх давен. Вони набули певної сили, певної святості.

Доповнюємо малюнок української хати малюнками верби, кущиком калини, мальвами, чорнобривцями. Дах – лелекою, кущик калини – малюнком соловейка.
- Чого не вистачає? (Діти говорять – родини.)
- Хто оберігає родину від біди? (Янгол – охоронець.)

Фізкультхвилинка
- Діти, зараз я роздам вам малюнкиянголят.На уроціви почнетеїхрозфарбовувати ізаберетедодому. Цебудутьваші обереги.
Вашим батькам роздам«сердечка». На нах вони напишуть вам своїпобажання. Ми розмістимоїх на спеціальномустенді. (Зміннітематичніосередки.)Цілийрік вони будутьоберігати, підтримувати нас.

V. Підсумок уроку.Рефлексія

У коридорі чути крики: - Не піду! Боюся! (Мальвіна заводить за руку у клас Буратіно. Той пручається.)

- Подивися які вони гарнюні: ввічливі(діти підводяться з – за парт), розумні та кмітливі.
- Мальвіно, а можна я у них спитаю про народні символи?
-Добре. Запитай.
- Тоді я спитаю про державні символи.
- Вони й справді молодці. (Мальвіна і Буратіно запрошують дітей у коло дружби).

Усі говоримо такі слова:
Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина,
у кожнім нашім «я» - частинка України.
Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.
Мільйони різних «я», а разом – Україна.

-Бажаємо вам навчитися здобувати знання, здоров’я вам та вашим родинам і цікавих зустрічей.

скачати  Перший урок у 1 класі «Я люблю свою країну»


Немає коментарів:

Дописати коментар