вівторок, 18 грудня 2018 р.

Сценарій свята "Великдень"



ХІД ЗАХОДУ
Діти заходять до зали співаючи». Звучить пісня “Ой минула вже зима”.
ОЙ МИНУЛА ВЖЕ ЗИМА
Ой минула вже зима,
Снігу-льоду вже нема.
Ой нема, ой нема,
Снігу-льоду вже нема.
Всі веснянку співаймо,
Весну-красну вітаймо.
Вітаймо, вітаймо,
Весну-красну вітаймо!

1-а дитина
Вдягла весна мережану сорочку,
Умившись і звільнившись від турбот,
І підіймає волошкові очі
До вищих, до церковних позолот.
2-а дитина
Великдень всіх нас на гостини просить,
Малює сонце полотко небес,
І крашанку, як усмішку підносить,
— Христос воскрес!
3-а дитина
Воістину воскрес!
І дзвони засріблилися завзяті,
І ніби покотилось між людьми:
— Христос воскрес!
Ведуча
Мої любі! Весною приходить до нас одне з найвеличніших християнських свят — Великдень. Великодній день — святий день. У цей день воскрес Син Божий — Ісус Христос, власним життям
заплативши за гріхи ролу людського.
Ведуча
До Великодня готуються заздалегідь. Неділя, що передує Великодньому тижневі, називається Вербною, Саме в цей день Ісус востаннє увійшов до Храму Божого. Дорогу йому встеляли пальовими гілками (його вітали, як справжнього царя). В Україні пальми не ростуть, тому люди, щоб відзначити ией день, ставили у своїх оселях вербові гілочки.
До зали вбігає хлопчик-вістунець І входить дівчинка.
Вістунець
Не я б’ю, верба б’є
Через тиждень — Великдень.
Будь здорова, як вода,
Багата, як земля,
А красива, як весна.
Дівчинка
Хто ти?
Вістунець
Я весняний Вістунець, прийшов сповістити, щоб увесь хрещений люд готувався до найкращого свята — до Великодня.
Дівчинка. А чого мене б’єш?
Вістунець, Хіба це я? Це свячена вербиця. Сьогодні її день — Вербна неділя.
Ведуча
Навесні, як тільки пригріє сонечко, вона першою прокидається- їх пухнасті котики будять усіх до роботи.
Вістунець
Тож І ти не зволікай, бо:
Жарт б’є, не я б’ю –
За тиждень — Великдень!
Недалечко червоне яєчко. (Легенько вдаряє вербичкою)

Звучить пісня «Котики всрбові або інша за вибором музичного керівника.
КОТИКИ ВЕРБОВІ
Люлі, люлі, люлі… Вітер сповиває.
Люлі, люлі, люлі… Котиків гойдає.
Приспів:
Вітерець співає — котики муркочуть.
Шорсткою м’якою носики лоскочуть.
Котики вербові, тихі та пухнасті,
Уквітчали віття кущиків гіллястих.
Приспів
Легіт колисає в гойдалці вербовій,
Котикам сіреньким надихає спокій.
Приспів,
Люлі, люлі, люлі… Вітерець гойдає,
Котиків сіреньких любо присипає.
Приспів
Сплять собі, принишкли й вушка поскладали.
Добре в верболозі їх заколисали.
Ведуча
Винищаєм двори й хати, серце
винищаєм. Від зневіри і гріхів, що за життя маєм. У четвер страсний та чистий чистота
скрізь сяє. У вечірнюю годину свічка загорає.
— У цей день люди поверталися з церкви і запалювали свічки, несли обережно, щоб вони не погасли, до самого дому. Це як оберіг, який приносить щастя, захищав від хвороби.
(Заходять Янголята та Янгол зі свічкою під дзвін дзвонів.)
Танок Янголят
Інсценізація уривка з казки «Курочка Ряба»
Іде баба, тримає в руках шкаралупку від яйця і плаче.
Баба
Ой, горе мені, горе. Що ця довгохвоста мишка наробила?
Внучка
Що сталося, бабцю, чого плачеш?
Баба
Як же мені не плакати? Поклала я яєчко, що ти знесла, на поличку. Бігла мишка, хвостиком зачепила, яєчко впало і розбилося. А я хотіла на свято писанку розмалювати.
Внучка
Не плач, бабуню. Я знаю, що треба робити. Давай заглянемо до твоїх сусідів  попросимо , нехай нам допоможуть.
! Давай-но поглянемо, що там роблять наші бабусі!
Щось розмальовують? Чи що?
Баба . А ти не знаєш, що вони розмальовують? Слухай!
Бабуся 1
Розкажу вам, діти, як розписували писанки в нашому краї. Найбільше писали писанки дівчата. Кожне яйце купали вони у трав'яних фарбах. А ці трав'яні фарби називали галунами. Тому яйце, фарбоване однією фарбою, часто називали галункою. Розмальовували яйце колосками, щоб нива щедрою була; пташками, щоб з весни до осені щебетали та серце людей звеселяли; квітками, щоб скрізь гарно було; малювали сонечко красне, щоб світило ясно.
Бабуся 2
Крашанку  у цибулині. Клали чисто вимиті яєчка у каструльку уже заздалегідь залите водою лушпиння цибулі та проварували їх до готовності. А для створення візерунка клали різні пелюстки травичок  та замотували у прозору тканину.
Бабуся 3
А я ще знаю, що не всі яйця годяться на писанки. Вони повинні бути чисті, білі, без цяток чи плям. їх потрібно старанно вимити у холодній воді, а потім покласти у тепле місце, щоб висохли й зігрілися. До теплого яйця віск краще чіпляється.
Писанка – мініатюрний символ народного живопису.
Фарбоване, розмальоване яйце вважається оберегом. Його намагаються зберегти хоча б один рік, до наступного Великодня. Розписують писанки тонкою
металевою трубочкою- писачком. По черзі занурюють яйце у різні фарби,дають їм висохнути, так утворюється справжнє диво – Великодня писанка.
Де лежить віск, там фарба не візьметься. Забарвлення потрібно починати з найяснішої фарби і закінчувати най-темнішою. За кілька годин яйце опускають у теплу воду, щоб розтопився віск. Писанка готова.
Учень розповідає вірш.

ПИСАНКА
Виводить мама дивним   писачком
По білому яйцю воскові взори.
І писанка оранжево горить,
І видно там поля, лани і гори.
То вже вона, як дивовижний світ,
То вже дзвенить вона, як згусток сонця.
Буяють буйно квіти у росі,
Олені бродять в березневім сонц

Бабуся 4
Орнамент писанки пов’язаний з оспівуванням землі, небесних світил,води, зі звичаями та обрядами.
А що означають різні кольори на писанці?
Червоний – колір життя, колір крові, радості життя і любові.
Жовтий – уособлює місяць і зорі, хлібний лан.
Зелений – колір весни, пробудження природи.
Чорний із білим – символізують дух померлих , пам»ять про них, про своє коріння.
Дівчинка
Яєчко — розмальоване, барвисте,
Ним тішиться і старець, і дитя,
Творіння людських рук святе і чисте,
Маленький символ нашого життя.
Дівчинка
Творіння Божої краси у мить натхнення,
Весна… Великдень… Боже Воскресіння…
І писанка — як серця одкровення,
Як Боже й людське трепетне творення.
Давчинка
Вкраїнська писанка проміниться життям,
Великдень славить перед цілим світом,
Співзвучного весни серцебиття
В ній оживають трави, птахи, квіти.
Ведучий
Але писанки розмальовували не простими візерунками, у кожен символ наші предки вкладали певний зміст.
Заходять дівчата у наголовниках, на яких зображені писанки, розказують про символіку розпису.
Дівчинка
Колесо — знак безперервного відродження життя.
Дівчинка
Сонце — символ світла й життя.
Дівчинка
Хрест — символ Всесвіту.
Дівчинка
Дерево життя — символ природи.
Дівчинка
Зоря — знак неба.
Дівчинка
Гілка — охорона проти хвороб.
Дівчинка
Риба — символ води.
Дівчинка
Півень — охоронець добра.
1-а дитина
Я писанку казкову намалюю:
На ній яскраве сонечко блищить,
Веселий дощик моросить.
Земля квітує рястом голубим,
У чистім небі журавлиний спів,
2-а дитина
Малеча радісно співає,
Відродження Христа вітає.
Летить ця пісня до небес
І жайвором над полем зависає.
Ведуча
На Великоднє свято дарують люди одне одному писанки. Оздоблене узором яйце символізує пробудження природи, зародження нового життя.
 Внучка
Ти  задоволена бабусю ?
Ось для тебе подарунок.
Звучить пісня «Писанка».

Діти.                 1. Світле свято завітало
   До нашого краю –
   То Христове Воскресіння
  Рід людський збирає.
   Кошик повний приготую
   З паскою і медом.
  Усім людям розповім я
   Про Господа з неба.
Слайд дітям про Великдень
                       2. Крашанки, ковбаска...
    Вже давно спечена паска
    Все у кошик покладу
    І до церкви я піду
    Посвятити це добро,
    Щоб щасливо нам було.

     3.    Ой, на свята Великодні
          Вихвалялась всі, хто годні.
       
Ведуча.  А ось і наш Великодній кошик!

(     сценка  « Дія в кошику»      )

Яйце. Хтось тисне щохвилини,
Не чую рук вже й ніг,
Затерпла всенька спина
Й болить вже правий бік.
Гей! Хто тут? Озовися !
                        Наліг, що все тріщить.
                        Ти чуєш? Піднімися,
Не можу більш терпіть!

Хрін.  Хто ниє біля мене
У цей святковий день?

Яйце. Це я , яйце свячене...
Хтось душить наче пень.

Хрін.  То шинка, друже милий,
Обабіч розляглись.
Спить, бач, як знахабніла.

           (  хрін відсуває шинку  )
Шинка. А вам до того зась!

Яйце.  ( радісно) Тепер уже вільніше.
Та й біль вже не такий...

Хрін . І вигляд веселіший.

Яйце.  Ти добрий, хоч гіркий.




Хрін.  Що за такого мають
Мені не дивина...
Про те всі поважають,
Як прийде лиш весна.
Сьогодні свято – Паска ...
Я незамінний тут.
Який смачний я з м»ясом ...

Ковбаса. ( ображено )
Хвалько ти, шалапут!
Смачніша всіх на світі
І найситніша – я
Мене їдять і діти,
І вся людська сім»я
Беруся радо в боки –
Гей! Гоп-са-са, са-са,
Червоні в мене боки –
Танцює ковбаса.

Масло. Я теж потрібне людям,
Їм ситності даю ...
Мене і в страві люблять,
І хворі з медом п»ють.
Без мене свято Паски
Не може обійтись.

Сир.    Скажи мені, будь ласка,
Чи гірший я, ніж ти?
До мене дай сметани –
Хоч пальці оближи.
Й вареники із мене,
Чи не смачні, скажи?

Сало.             
А я гарне біле сало                     
 Мене зовсім- зовсім мало
Та не раз я чоловіка добре врятував
А козакам у походах сили додавало

Паска. ( гордо )
Та що там говорити!
Важливіша тут я !
Без мене вас святити
До церкви не підуть!
Я – голова над вами,
Мій рід йде з давнини
Шанують нас віками
І славлять щовесни.
Та й Паскою Великдень
Звуть люди на землі ...
Тоді цей день великий,
Як паска на столі.
До того ж я багата
Родзинками й медком,
Їдять мене на свята
Із м»ясом, молоком.


Крейда. Я теж, як висвячена –
   Лиш з церкви принесли –
   На дверях, хоч не вчена,
  Малюю я хрести.

Писанка. Я писанка, красуня,
Вся в рисках і квітках.
Красу митців несу я,
Їх славлячи в віках.
Мене кладуть у свято
На пишному столі,
Щоби моїм убранством
Втішалися малі.


Шинка. «Краса», «Любов»
                      - всі трублять,
Давно я знаю вас !
Однак мене всі люблять
Без всяких там прикрас.
Сіль.

А в моїх крупинках
 є чарівна й дужа сила
бо без мене шинку й паску
Хто скажіть хотів би їсти ?
До несоленої страви хто хотів би сісти ?
 Несолена ковбаска зовсім була б несмачна
Тай простесеньке сальце
Їж та щось не те!
Так що друзі я одна серед вас тут головна

Писанка. Без мене наше свято
Не буде тим, чим є.
Бо писанка багато
Всім радості дає.

Почекайно  панно писанко
Перед дзеркалом у кошику не крутися
Бо ж такою стала ти не зразу
Хтось чогось додав тобі на твою красу

Писанка
Від усіх потрошку
 бджола  дрібку воску
голка кінчик     вушка
тай щоб тонша смужка
небо фогбу голубу, а трава зелену
так що всім я дякую за це
особливо курці що мене знесла

Хрін .( додає)
В цій писанці вкраїнська
Душевна глибина,
Жива блакить барвінка
Й хода весни красна.

Свічка. О, знати ми повинні
Ціну собі й другим,
Любов, як ту святиню,
Нести до серця всім.
Святе – це дні єднання
З родиною родин,
Це наше славне знам»я,
Бо ми народ один.

Ми знаєм тільки чвари
І множимо роздор ...
Будуймо ж дім із згоди,
Бо слушний час настав.
Розмову припинімо ...
Вже йдуть господарі.
« Христос Воскрес !»
                       скажімо хай живуть
У мирі і добрі.

  Свічка

Дзвони дзвонять видзвоняють всі до церкви йдуть
Дорослі.. й діточок ведуть
Та усі поживу святити несуть

Усі
І нас понесуть?

Свічка тримаймося в купі
Як у великодньому кошику
Щоб не загубитися, не пропасти.

Усі 
     тримаймося.

А де ж наше кропило
 щоб усіх нас покропило
покропило й помирило.

Святило

Мир хай буде вам сьогодні
Бо то свята Великодні
Розмову припинімо
Христос Воскрес- 3 р.

Ведуча.
 Нарешті всі втихомирились, і зараз можемо нести наш кошик до церкви.
Цілу ніч горять свічки. У Великодню ніч не лягали спати, бо Бог роздає щастя           тільки тим, хто не спить. Повернувшись додому зі свяченою паскою, тричі промовляють: «Свята паска у хату ,вся нечисть із хати».

Ведуча
На дзвіниці дзвонять дзвони
Великодні, голосні…
 Всюди втіха, всюди гомін,
чуть молитви і пісні.

 Виконують пісню Христос Воскрес

Ведуча. Ось скільки писанок написали, і крашанки є у нас! Давайте пограємо з ними.
- Хто перший перекотить до кінця зали
- чиє міцніше


Дівчинка.          Покуштуйте святу паску,
Буде вдомі радість, ласка,
І достаток, і добро.
Хай відступить всяке зло.

( дівчинка «господиня» пригощає дітей і гостей паскою. )

Ведуча.
Уперше цей звичай запровадила Марія Магдалина. І за цією доброю традицією в добрий час ми даруємо вам писанки.
( діти дарують писанки батькам )
 І вітальні листівки.





Діти
. 1. Світить сонечко яскраве наді мною,
І душа моя бринить, немов струна.
 2. У повітрі пахне радістю й весною,
І в душі моїй буяє теж весна.
 3. Я щаслива, бо в душі розквітли квіти,
Я дарую людям радість і добро.

Багато радості й пісень
Приніс нам янгол на крилі…
Веснянку діти хороводять.
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
Сьогодні й сонце не заходить,
А сяє й сяє із небес.
1-а дитина
Скільки б не співали,
А кінчати час.
Кращі побажання
Ви прийміть від нас.

Ведуча.
 Гості хороші, гості дорогі! Дякуємо, що завітали до нас на гостину святкової та щедрої днини. В Україні кажуть: «Гість у дім – радість у нім». А на Великдень гостей приймати – традиції народні шанувати.

усі
І в вас, і в нас
Хай буде гаразд!
Щоб ви, і ми
Щасливі були!


Скачати

Сценарій свята "Великдень"



Немає коментарів:

Дописати коментар