субота, 29 грудня 2018 р.

Виховний захід до Дня Матері «Тобі до землі уклонюся, рідненька матінко моя»

Автор: Крючко Юлія
Виховний захід до Дня Матері
 «Тобі до землі уклонюся, рідненька матінко моя»


Мета заходу:
Формувати в учнів уявлення про призначення жінки (жінка – матір, берегиня домашнього вогнища, родинних традицій, джерело ніжності, любові й краси); розвивати творчі здібності учнів, умінь декламувати, співати, танцювати, проявляти фантазію; сприяти формуванню духовно-моральних цінностей учнів, бережливого відношення до близьких і рідних людей; прищеплювати цікавість до народних звичаї, традицій, історії; створити умови для виховання почуття поваги, любові і вдячності до матері, пошану до жінки.
  Обладнання: флешка, монітор; виставка дитячих робіт, малюнків; подарунки мамам, квіти.


Хід заходу
Ведуча.
Сьогодні у цій залі свято
Ми дуже раді всіх вітати! І сподіваємось, що кожен
Для себе щось узяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
 Бо посмішка усім нам личить,
Хтось слову доброму зрадіє,
 Бо про добро усі ми мріємо.
Вчитель на фоні музики «Чаруюча мелодія для мами» читає легенду.
Слухання легенди «Розмова з Богом»
За день до свого народження дитина запитала у Бога:
- Кажуть, завтра мене посилають на Землю. Як же я буду там жити, адже я така мала і беззахисна?
Бог відповів:  – Я подарую тобі ангела, який завжди буде поруч з тобою. Він тобі все пояснить.
  – Але, як я зрозумію його, адже я не знаю його мови?
– Ангел буде навчати тебе своєї мови. Він буде охороняти тебе від усіх бід і негараздів.
– Коли і як я повинен повернутись до тебе?
– Твій ангел скаже тобі все…
 – А як звати мого ангела? – його імя не має значення. Ти будеш називати його мамою.

Учні
1.
О, Мамочко!
Любити так, як любиш ти,
ніхто не вміє на землі;
тому ми всі – дітей гурток –
сплітаємо тобі вінок
з найкращих квітів на весні;
тому – при гомоні пісень –
святкуємо твій, Мамо, день!


2.
О, Мамочко!
В любові і подяки день
при звуках радісних пісень
прийми від нас, дітей, привіт!
Ми просимо з глибин сердець,
щоб добрий Бог – щоб Бог Отець
Тобі багато щастя дав,
щоби Тебе нам зберігав
сто літ! Сто літ!

Вчитель. А звідки взялося таке свято, хто його придумав?

3.
Свята придумують люди, а хто ж? Щороку другої неділі травня весь світ відзначає День Матері. А починалося все так...
4.
 Маленька американка Анна Джарвіс дуже рано втратила найдорожчу в світі людину – маму... Дівчинка була певна, що її мама найкраща у світі. Минув час, вона виросла і зрозуміла, що для кожної людини її мама – най... най... най...
5.
То чому б для усіх мам не створити найкраще у світі свято? – думала вже доросла Анна Джарвіс. Ось так у травні, у 1910 році і з'явилося свято – День Матері.
6.
 У багатьох мовах світу слово "мама" починається літерою "м". Не вірите? Переконайтесь! Майка – болгарська; Матка – польська, чеська; Мама – румунська; Мітір – грецька; Мор – норвезька; Me – в'єтнамська; Мудер –
голландська; Мутер – німецька; Мадре – іспанська, італійська; Мазе – англійська; Ман – португальська; Мер – французька.
7.
Велике і прекрасне слово – Мати.
Від нього все на світі. Навіть світ.
О, як їй легко на руках тримати
Дитину, як найвищий заповіт.

8.
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.

9.
Найперші легенькі сніжинки
І сяюче диво — ялинка.
Від мами — і літери, й слово,
І зроблена разом обнова...
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами

10.
 Мама! Мама ! – гарне слово,
 Тільки скажеш – все готове!
 « Мамо, кашки!» - кашка є.
 «Мамо, чаю!» - вже наллє.
 «Мамо, спатки!» - вже роздітий,
 І у ліжку, і укритий.

11.
 «Мамо, ніжку зав’яжи!
 «Мамо, казку розкажи!»
 Мама! Мама! – гарне слово!
 Тільки скажеш – все готове!

12.
Лиш відкрию очки сонні –
Мама скаже: «Здрастуй , доню!»
Де така ще мама є?
Мама – сонечко моє.

13.
 А коли болить голівка,-
Мама в мене перший лікар.
Де така ще мама є?
Мама  - сонечко моє

14. Добре з мамою нам жити,
Як же мами не любити?
Де така ще мама є?
Мама – сонечко моє.

 Пісня «Мамина сорочка»

Вчитель. - А чи легко бути мамою?
Сценка «Три мами»
(посередині стіл, навколо 4 стільці, на одному сидить лялька)
Вчитель: Вже вечором Настя
із двору прийшла,
і ляльку спитала:

Настя: - Як справи, мала.
Все гралась і гралась, моя непосидо,
І знову сиділа весь день без обіду?
Із цими дітьми, ну просто – біда!
Ти скоро, як трісочка, будеш худа!
Іди-но, поїж-но, вертушка,
Тебе вже чекає смачненька ватрушка.

Вчитель: Тут мама Настусі з роботи прийшла,
І Настю спитала:

Мама: - Як справи, мала?
Ти знову загралась, напевно в саду,
І ухитрилась забуть про їду?
«Обідать» - гукала бабуся сто раз,
А ти їй у відповідь: зараз,та зараз.
Із цими дітьми, ну просто – біда!
Ти скоро, як трісочка, будеш худа!
Іди-но, поїж-но, вертушка,
Тебе вже чекає смачненька ватрушка.

Вчитель: Тут бабця,
мамина мама прийшла,
І маму спитала:

Бабця: - Як справи, мала?
Працюєш весь день на ногах, без упину.
Могла б ти для їжі знайти, хоч хвилину.
Вже лікарем стала, й така непосида!
Із цими дітьми, ну просто – біда!
Ти скоро, як трісочка, будеш худа!
Іди-но, поїж-но, вертушка,
Тебе вже чекає смачненька ватрушка.

Вчитель: Три мами в столові сидять, спочивають.
І стиха на доньок своїх позирають.
Що вдієш з дітьми неслухняними?

Разом: Ох, як важко бути мамами!

Вчитель. Усі теплі слова, які звучать на адресу наших мам, стосуються і бабусь, які є подвійними мамами. Саме вони мають удвічі більше клопотів. Хай же буде на землі довіку прославлена ваша материнська ласка, якої вистачає і на онуків.

15.
   Моя бабуся краща поміж всіх,
       Вона всіх приголубити уміє.
       У неї добрі очі, щирий сміх,
       Її побачу і душа радіє.
   У неї в серці стільки доброти,
      Неначе море, стільки в нім любові.
     Все зрозуміє і за все простить,
     І лине щирість в кожнім слові.
І стільки правди й мудрості в словах,
      Ну, що не скаже, вислів це крилатий!
      І стільки ніжності в простих її піснях,
     Що з нею кожен день, мов свято.


16.
Найкращі дні для наших матерів –
Це дні, коли щасливі їхні діти.
Від нас залежить, скільки днів таких
Ми зможемо для матері зробити.

Інсценізація  «Вихідний».
Онучка.
 Сьогодні неділя. Бабуся ще спить.
Не буду я рано бабусі будить:
 Насмажу картоплі сама на сніданок,
 Сама підмету я і сіни, і ґанок,
Пиріг із повидлом спечу я одна
 – Хай буде бабуся хоч раз вихідна.
Картопля парує. Букет на столі.
  А де ж це бабуся? Немає її.
  – Бабусенько, де це ви? Я вас чекаю!
 Бабуся.
 – Лушпиння на кухні з картоплі збираю,
 Знімаю повидло зі стелі й зі стін, 
Змітаю розсипані цукор і тмин...
 А зараз з воріт скрибу тісто
I сяду з тобою, внученько, їсти!
17.
Скільки в мами сонця, щирого тепла
Скільки, в мами радості. Щедрого добра
Всі ночі не спала – сон наш берегла
Ніжне своє серце і тепло дала.


18.
Мамо, добре, що ти є, -
Ніжне сонечко моє!
Від твоєї теплоти
Так і хочеться рости…
Найгарнішу, найдобрішу, -
Я люблю тебе найбільше!

19.
І коли дорослим стану,
Теж любить не перестану!
Бо ріднішої, ніж ти,
В цілім світі не знайти!
Добре, мамо, що ти є, -
Тепле сонечко моє!

20.
Обвіва нас вітер, дужий і стрімкий,
Час нестримний в очі пильно загляда.
Та для тебе, мамо, вічно я мала,
Ти для мене, мамо, вічно молода.

Ведучий.
Що ж це ви засумували?
Справу виправимо враз
Й подаруємо на втіху
Вам великий букет сміху!

«Батьківські посмішки» – так називаються мініатюри із життя школярів. Тож не забудьте посміхнутися!
Жарт 1.
– Петрику, чому в тебе один черевик білий, а другий – чорний? Біжи додому та перевзуйся.
 – Та я вже бігав. Так дома теж один білий черевик, а другий – чорний.
 Жарт2.
– Дмитрику, скажи, іменник жінка якого роду?
– Якщо в платті, то жіночого, а якщо в джинсах, то чоловічого.
Жарт 3.
Картає знов учителька Миколку:
– Ти і сьогодні запізнився в школу!
 Невже тобі не може мати
Ніде будильника придбати?
 – Будильник в мене є, та що я з ним зроблю?
Він дзвонить ще тоді, коли я міцно сплю.
Ведучий.
 Хай рікою щастя ллється
Хай в сім'ї добро ведеться!
Хай живуть у серці Почуття високі!
 Хай дарує доля Сто щасливих років.

21.
Я несу в дарунок квіти голубі,
За усе, матусю, вдячний я тобі:
За життя цікаве, за щасливі дні,
За любов і ласку, що даєш мені!

Хлопці
МАМА --- це найдорожча людина!
МАМА --- це радість за дочку і сина!
МАМА --- це щастя океан і добра!
МАМА --- це море людського тепла!
МАМА --- це пташка, лебідка, лелека!
МАМА --- це очі, які бачать здалека!
МАМА --- це слово найкраще у світі!
МАМА --- це сонце, яке усім світить!
МАМА --- це серце котре щиро любить!
МАМА --- це ласка, яка всіх голубить!
МАМА --- це участь у вашому святі!
МАМА --- це мрії, щоб всі були багаті!
МАМА --- це мудрість і в хаті достаток!
МАМА --- це фея, що зробить порядок!
МАМА --- це щирість, п'ятсот подарунків!
МАМА --- це ніжність, мільйон поцілунків!
МАМА --- це думка, щоб були всі здорові!
МАМА --- це правда у кожному слові!
МАМА --- молитва, за дітей і сім'ю!
МАТУСЮ РІДНЕНЬКУ ЗА ЦЕ Я ЛЮБЛЮ!

Дівчата
Моя матусю, дякую тобі
За все, що маю і що буду мати.
І за життя дароване мені,
Тобі вклоняюсь низько, люба мати.

Моя рідненька, дякую тобі
За те, що не могла спокійно спати,
За все, що дозволяла ти мені
І вміла так промовисто мовчати...


Найкращі квіти хочеться
В цей день принести вам,
Найкращі всі слова,
Щоб більше линуло в житті пісень,
І лиш весна в душі цвіла.

Діти дарують мамам подарунки, листівки та квіти.

Пісня Мамин вальс «Там де мама моя»

Вчитель.
 Нехай світанок травневим святом
Над цілим світом зоряно цвіте.
Хай сяє сонцем в серці слово "мати"
Таке незгасне, вічне і святе.
Щоб проліском ніжним життя Ваше квітло
Весною буяла душі доброта,
Любові, добра Вам ,чистого неба
І просто людського тепла.

Дорогі наші  мами! Прийміть найщиріші вітання з ніжним, ласкавим і світлим для всіх святом – Днем матері!
Ми раді, що ви прийшли до нас на наше свято. Нехай у Ваших очах не гаснуть усмішки! Від усієї душі бажаю всім жінкам-матерям здоров'я, щастя, надійної чоловічої підтримки, домашнього вогнища, родинного благополуччя, взаєморозуміння і відповідного тепла від своїх дітей!

























Додатки
Пісня Мамин вальс «Там де мама моя»
Зірка з неба впала в золоті жита,
Пісня залунала тиха і проста,
Пісня про стежину в отчому краю,
Пісня про матусю рідную мою!

Приспів:
Там, де мама моя,
Там і сходить зоря,
Там і сходить зоря!
Там, де мама моя,
Там щаслива і я,
Там щаслива і я!
Там, де мама моя,
Відступає зима,
Відступає зима!
Там, де мама моя,
Там і смутку нема,
Там і смутку нема!

Очі материнські від зорі ясні
Ранком подарують погляд свій мені,
Руки материнські, її два крила,
Щоб мене матуся обійнять могла.

Приспів. (2)


Пісня «Мамина сорочка» (Наталія Май)

Мені сорочку мама вишивала
Неначе долю хрестиком вела
Щоб я лихих стежинок не шукала
І до людей привітною була
Виконуй доню – мама говорила
Життя закони, істини прості
Не зраджуй землю, що тебе зростила
Не залишай нікого у біді

Приспів (2):
А сорочка мамина біла-біла
А сорочка мамина серцю мила
А сорочка мамина зігріває
Я її до серденька пригортаю

Літа неначе птахи пролітають
Вже донечки як квітки на весні
Я їм сорочку білу вишиваю
Як вишивала матінка мені
Виконуй доню – мама говорила
Закони Божі, істини прості
Не зраджуй землю, що тебе зростила
Не залишай нікого у біді
І я сорочку білу вишиваю
Як вишивала матінка мені
Виконуй доню – мама говорила
Життя закони, істини прості
Не зраджуй землю, що тебе зростила
Не залишай нікого у біді

Приспів. (2)

Скачати сценарій  «Тобі до землі уклонюся, рідненька матінко моя»  https://drive.google.com/file/d/1Rii_09bbiH_8pl-o9pqNutezwmK6nps1/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар