субота, 11 квітня 2020 р.

Сценарій до Дня Матері "Мамина кав'ярня"


Сценарій до свята мами
«Мамина кавярня»
(Відкривається завіса. Сцена прикрашена у вигляді старої кавярні. Виходить дівчина в образі працівника кафе, прибирає столики , читаючи поезію.. На столах квіти і чашки з кавою. Звучить мелодія, ведуча за кулісами читає слова)
Ведуча: Стара, як світ кав'ярня. Ром у каві,
Стояли на столі весняні квіти
І руки в тебе теплі та ласкаві,
Такі одні на цілім білім світі.
Гірчила кава, кава на Вірменській,
Віола струни рвала у душі...
Життя у тебе, як Собор Вселенський,
У мене ж тільки квіти і вірші.

(Звучить мелодія, дівчина, розставляючи квіти, читає поезію)
Дівчина: Як затишно у маминій кав’ярні.
Як солодко вирує в ній життя.
Тепло розмов і аромати гарні
Милують серце і торкають почуття.

Ніде у світі не знайти ту атмосферу.
Ніщо, й ніколи не замінить рідних стін.
Лиш тут, на контурі пожовклого паперу
Слова найкращі писані усім.

І крізь обставини життя, крізь клопотання
Я знову тут, я знов сюди прийшла.
У місце затишку й тепла, де без зітхання
Лише у радості, лікується душа.

Змелю неспокій мов зернини чорні.
В розмові все на дно закину «темне».
Все розвариться  з мамою в розмові.
І  відпущу все мовчазне і потаємне.

За цим столом ковтки душі святої.
Усмішки й сльози, все принесу з собою.
І мов би чашку, солодкої й гіркої,
Разом із мамою, ми розіп’ємо долю.

Летіть до мам, в обіймів вись ласкаву.
Тут пригадаєш і пораду давню.
Заходьте ви до матерів на каву.
Ласкаво просимо у мамину кав’ярню.

(Мелодія звучить гучніше, заходять люди і сідають за столики. За одним столом сидять літня жінка (мама директора коледжу) ….За другим дві жінки (викладачі циклової комісії гуманітарних дисциплін)…. Третій столик вільний… Ще за одним сидить жінка в чорному вбранні….Виходить жінка(директор коледжу) з квітами в руках і читає поезію
Директор коледжу: Я для тебе завжди дитина,
Хоч давно вже така доросла,
Час біжить і летить невпинно,
Та в обійми до тебе хочу…

Хоч мені вже давно за тридцять
І життя навкруги вирує,
Знаю точно, що тільки мама
Зрозуміє завжди й почує,

Пам’ятаєш, була маленька,
Перші кроки мої і слово,
Хоч капризна була і вперта
Ти завжди зігрівала любов’ю,

Ти навчила мене усьому,
Що сьогодні в житті я вмію,
Я так сильно на тебе схожа
І без слів, я усе розумію,

Я до тебе біжу з бідою,
Знаю, разом знайдемо вихід,
Ти за мене завжди горою
Ти по - справжньому в мене віриш,

А коли в мене щастя в серці,
Я на крилах лечу до тебе
Тільки ти щиро так радієш
І завжди скажеш все відверто.

А вночі тихо молиш Бога,
За щасливу для мене долю,
І щоб світла була дорога,
Щоб частіше всміхалась доня,

Не важливо в якому віці
Діти завжди для мами – діти
Розумію усе, обіймаю,
Я люблю тебе мам, ти це знаєш! (Марія Скочиліс)

(Вона сідає за стіл, де сидить  літня жінка і дарує їй квіти.  На сцену виходить студентка і виконує пісню про маму «Мамо вечір догоря». Усі, хто на сцені ведуть розмову, пють каву, слухають пісню )


(Після виконання пісні  директор коледжу і її мама виходять за куліси. Столик залишається вільним. Дівчина –офіціантка час від часу зявляється на сцені, прибираючи столики. У цей час одна з жінок, що сидять за другим столом говорить слова)

I жінка: У мене мама грамот не проходила —
Звичайна, проста жінка із села.
Не кляла і в сім'ї не верховодила.
Як подих вітру, лагідна була.

Така собі приємна за розмовою,
Хоч доля їй дісталася гірка.
Все викладала ниткою шовковою
З душі узори в просинь рушника.

А якось бачу, вишиває хрестиком
На сорочині білі рукави.
Кажу: "То, мамо, на Великдень все-таки
До церкви хочете вдягнути ви?"

— То, доню, як помру. -А я здригнулася.
— Та ти не бійся, смерть — звичайна річ.
— Як ніби вже під сонцем ти набулася….
Минулася. Пішла собі у ніч.

-         А щоб хоч трохи видно було в темряві —
Оця сорочка біла, як свіча.
Хоч вишита вона нитками  темними,
Жалоби там ніхто не поміча.

Я з болем за її думками стежила,
Поки збагнула істину просту:
— А я собі просвічу, доню, стежечку
Й калиною до тебе проросту.

Я зможу, доню, вдруге повторитися,
Коли того потребує земля.
Лиш не забудь за душу помолитися —
Вона безвинна, ніби янголя.

І сліз не треба — плачуть над пропащими,
Над пам'яттю лиш голову схили.
А я благаю й плачу: "Мамо, мамочко!
Ну нащо ви мені цей смуток занесли?"

Тонкий узір виводила рука.
Стояло сонце високо над брамою,
А серце й досі думка обпіка:
— Якби ж ви, мамо, повторились МАМОЮ... (Галина Пухта)

(Музика зазвучала гучніше, а потім стихає… Друга жінка продовжує)

II жінка: Старесенька, іде по тій дорозі.
Як завжди. Як недавно. Як давно.
Спинилася. Болять у неї нозі.
Було здоров'я, де тепер воно?

І знов іде... Зникає за деревами. ..
Світанок стежку снігом притрусив.
Куди ж ти йдеш? Я жду тебе! Даремно.
Горить ліхтар - ніхто не погасив.

Моя матусю, люба моя мамо!
Хоч слід, хоч тінь, хоч образ свій залиш!
Якими я тобі скажу словами,
Що ти в мені повік не одболиш!

Земля без тебе ні стебла не вродить,
і молоді ума не добіжать!
Куди ж ти йдеш? Твоя наливка бродить,
і насіння у вузликах лежать!

Хоч озирнись! Побудь іще хоч трішки!
Ще й час є в тебе, пізно, але є ж!
Зверни додому з білої доріжки,
Ось наш поріг, хіба не впізнаєш?

Ти не заходиш. Кажуть, що ти вмерла.
Тоді був травень, а тепер зима.
Зайшла б, чи що.. Хоч сльози мені втерла.
А то пішла… Нема тебе… Нема.. (Ліна Костенко)
(Музика стихла.. Виходить студентка Таня і  виконує пісню «Мама»)

(Студентка виходить. .Звучить весела мелодія. На сцені зявляється молода мама з двома донечками-близнятами.. Дівчатка бігають по сцені, а вона говорить слова)
Молода мама: Дві  горошинки у  однім  стручку  вселились,
І  сонечко  зустріли  водночас.
Разом  до  Бога  лагідно  молились,
Разом  пішли  до  школи в  перший  клас.

Коли  одна  заплаче, друга  ніжно
Її  із  личка  сльози  витира.
А  як  радіють, то дзвенять  аж  вікна,
Той  сміх  усіх  пробуджує з  двора .

Такі  вони дівчатка  - горошинки,
Усюди  разом, щоб  там  не  було.
Одна  із  одної обтрушує  пилинки
З  образами  воюють  заодно.

Чудовий  дар  природа  сотворила,
Коли  дві  душечки  з’являються разом
На  Божий  світ, коли подвійні  крила,
А  у  житті  один  на  двох  політ.

(Музика звучить голосніше. Мама з двома донечками сідають за вільний столик. На сцену виходить маленька дівчинка Даниїла і співає пісню)


(Після виконання пісні Даниїла сідає за стіл, де сидять дівчата-близнята з мамою. У цей час музика звучить голосніше. На сцену виходить студентка Наталя)
Наталя: Я маю ангела, який своїм крилом
Мене в житті постійно обіймає.
І якби мені тяжко не було,
Той ангел в мене смуток забирає.

Він цінності передає мені,
Навчив завжди Всевишньому молитись.
І в добрі, і в не дуже гарні дні,
Душею перед Господом коритись.

Я бачу ніжність в ангельських очах,
Той погляд завжди є переді мною.
Його молитва - завжди в небесах,
За мене просить, про щасливу долю.

Той ангел скромний. По душі тече
Любов його і усмішка ласкава,
Не раз схилялась на його плече,
І плакала. Раділа або спала…

Люблю його, він друг найкращий мій
І все, що маю в світі я сьогодні,
Натхнення, віру, висоту надій
Подарував мені ангел Господній.

Він доторкався шепотом душі,
Коли  малою я в колисці спала,
Тому й співаю я для вас пісні.
А хто цей Ангел? Це є моя МАМА! (Неля Романовська)

(Наталя зразу виконує пісню «Мамина стежина».)


(Наталя виходить…Звучить сумна мелодія. . Голос за кулісами)

Ведуча: (за кулісами) На небі закружляли чорні хмари.
Рясним дощем на землю випали вони.
То плаче Мати -Україна за синами,
Що вже ніколи не повернуться з війни. .

Ведуча: Горить свіча, і тихо плаче мати,

(В діалог вступає жінка  в чорному вбранні, що сидить за столиком на сцені)

Мати (жінка в чорному вбранні): Куди поділося дитя?
Лягло воно лиш задрімати?
Та зупинилося життя…

(Голос сина за кулісами. Мати починає бігати по сцені і шукати його)

Син (за кулісами): «Пробач, матусю, що покинув,
Заставив плакати, прости.
Я йшов за вільну Україну!
Я лиш хотів допомогти.

Я знаю, тобі тяжко-важко
Й життя не буде вже тобі.
Я буду тут, з тобою, рідна,
У серці, ненько, назавжди.

(Мати сідає за стіл і плаче. Звучить голос за кулісами)

Ведуча: Відправилась душа на захід сонця,
Підняли ангели і понесли у Рай.
Він мав почесне право охоронця,
Він є герой, він полетів у даль…

(Коли звучать слова ведучої виходять три студентки і підходять до столика, де сидить жінка в чорному вбранні)

Студентка Юля: Жінко, чого Ви плачете?
Ваш син-герой. Ви що - не бачите?

Студентка Катя: Сьогодні ваше свято,
 Ви дали йому суть,

Студентка Наталя: ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ,
ВОНИ В СЕРЦЯХ ЖИВУТЬ!

(Дівчата виконують хореографічну композицію «Плакала калина»)

(Дівчата і жінка в чорному виходять. Звучить мелодія. На сцену виходить молода мама у якої дорослий син і говорить слова)

 Дорослий син і можна порадіти
Та мимоволі смуток огорта,
Чому ж так швидко виростають діти,
А в матерів ніхто і не пита.

І ось вже час віщує нам розлуку,
І мій синок від долі не втече
Зате вже можу не тримать за руку
І навіть спертись на його плече.

Можливо я і не найкраща мати,
Холодним вітром сумнів студить кров,
Бо що я можу своєму сину дати
Лише любов… Лише свою любов!.

А скарб найбільший, знаєш, мій синочку,
Всі ці роки я в шафі берегла
Цю крихітну батистову сорочку
В якій тебе додому принесла.

Спокуси, перешкоди, пересуди,
Але одне з тобою знаєм ми.
Мені ніколи соромно не буде
За тебе, сину мій, перед людьми.

Майне у небо зграя журавлина,
Сльоза важка на віях забринить.
Я в світ широкий відпускаю сина,
Лети, мій хлопче! Хай тобі щастить!

(Вона сідає за вільний стіл. А на сцену виходять дорослі хлопці з композицією «Мамі» і дарують квіти усім жінка в залі).



(Мелодія звучить….На сцені, за столиками присутні продовжують пити каву. Зявляються все нові люди… Виходить читець Віталій…)

Віталій: Я до тебе іду крізь літа.
Як колись, коли в першії роки,
Простягаючи руки, я встав
І до мами зробив перші кроки.

Я до тебе усміхнений йду.
Йду до тебе, сльозами залитий.
Бо з  тобою розділю біду,
І лиш тобі можу радість ділити.

Як багато у світі доріг,
Та одна лиш лежить між шляхами.
Із шкільних ще знайома нам літ,
Яка нас повертає до мами.

Хоч дорослий я, мамо, давно,
Та все ж мрія ота не згасає,
Коли мама з доріг мене знов
Біля хати в саду зустрічає.

Зустріч з мамою –  світлий момент.
Я забуду про болі і втому.
Бо як в п`ятницю, юний студент,
Я лечу, мов на крилах, додому.

Мов пустельник, там воду знайду
Прийду знову на теплу розмову.
Мамо, світ я увесь перейду,
Та до тебе повернуся знову.

(Мелодія звучить гучніше…. На сцену виходять всі учасники і ті, що за кулісами, і ті, що на сцені, і працівники кафе, і ведуча)

Ведуча: Кавовий запах, мов туман ранковий,
Біжить з кав’ярні і кричить: – «Зайди!».
Він зачаровує, все кличе, кличе, кличе –
Сюди, сюди, скоріше іди сюди.

Тут затінок. Чистенький, гарний столик.
Серветка вишита і квіти на столі.
Йдемо в кав’ярню. У кав’ярню «Мами».
Бо тут найкраща кава на Землі.

(Звучить фінальна пісня Закривається завіса)

У сценарії використані авторські поезії Марії Скочиліс, Нелі Романовської, Галини Пухти, Віталія Скасківа..)


 Скачати: сценарій

Немає коментарів:

Дописати коментар