ТЕМА:
«Мати - берегиня роду людського»
МЕТА:конкретизувати
уявлення школярів про найвищі людські доброчесності (любов, чуйність,
відданість, вдячність тощо); розвивати мовлення, уяву учнів, вміння
працювати в групі; виховувати
почуття любові до матері , відповідальність за свої вчинки, бажання любити,
шанувати та берегти своїх батьків.
ХІД ВИХОВНОЇ
ГОДИНИ
І.
Організація класу до заняття.
Учень: Мама - перше слово вимовлено
мною!
Мама - перша подруга моя!
Мамо, все святе пов’язане з тобою,
Мамо, лиш у тебе вірю я!
Мама - перша подруга моя!
Мамо, все святе пов’язане з тобою,
Мамо, лиш у тебе вірю я!
Учениця: Уклін тобі,
тобі пошана,
В цей день святковий, люба ненько,
За ті важкі години ранні,
За золоте твоє серденько,
Що все віддало в любім зриві,
Щоб тільки ми були щасливі.
В цей день святковий, люба ненько,
За ті важкі години ранні,
За золоте твоє серденько,
Що все віддало в любім зриві,
Щоб тільки ми були щасливі.
-
Мама - найдорожча людина в цілому світі. Кожне
її слово, мудрі поради і доб-
рі діла
– це книга життя, з якою ви вирушаєте в дорогу . Скільки безсонних но-
чей
провела вона над вашими ліжками, коли ви були маленькими! Скільки сил віддала
вона, коли ви підростали! Подумайте, як багато зробила для вас ваша мати!
-
На сьогоднішнє заняття ви принесли з собою
фотографії ваших матусь. Подивіться на них, уявіть, що ваша мама поруч, ніжно
дивиться на вас, пестить рукою ваше волосся. Навіть коли вас немає поруч, у
матусиних думках ви завжди разом. Ось і зараз вони тут, дивляться на вас та
слухають, як ви працюєте.
Тому
давайте сьогодні ми з вами :
Працюватимемо творчо.
Думатимемо швидко.
Запам’ятаємо багато.
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Оголошення теми та мети виховної години.
-
Сьогодні ми з вами будемо вести мову про
одвічну тему всього людства: про любов до найдорожчої , найріднішої людини – матері. Материнська любов дає
наснагу й силу, впевненість і захищеність, вона надихає й окрилює. Дитина,
сповнена любові, і сама учиться любити навколишній світ.
Прийом
«Мікрофон».
-
А зараз, дивлячись на фотографії своїх мам,
скажіть їм найніжніші та найтепліші слова про них. А наш чарівний мікрофон
донесе їх до ваших матусь.
ІІІ. Робота над темою виховної години.
1.
Вступне слово вчителя.
-
День Матері припадає на другу неділю
травня, коли матінка – природа вбирає свою
землю весняними квітами і виряджає у дорогу життя, праці і радості.Травень –
місяць Пречистої Діви Марії, що благословляє у хресну путь Сина, який став
спасителем людства. До матері Божої звертаються християни, що просять заступництва і допомоги. Де живе твоя мати – там твій рід, родина,
твоє коріння. Тож віддамо нашим ненькам свою шану і любов, щирість і щедрість
своєї душі.
2.
Робота в парах
з прислів’ями.
-
Кожна пара отримує розсипане прислів’я. Ваше завдання: розташувати слова так, щоб утворилось прислів’я,
пояснити їх значення:
ü Все купиш, лише тата й маму – ні.
ü Мати одною рукою б’є, а другою гладить.
ü Любов матері і на відстані гріє.
ü У дитини заболить пальчик, а в матері серце.
ü Без матері і сонце не гріє.
ü Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та
скоро розтане.
ü На сонці тепло, а біля матері добре.
ü У кого є ненька, у того й голівонька гладенька.
ü Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь
гладенько.
3.
Читання з передбаченням.
СИНИ
Дві жінки брали з криниці воду. До них підійшла третя. Старенький дідусь сів на камінець біля криниці перепочити. Одна жінка й каже іншим:
- Мій синок такий спритний і сильний. Ніхто його не подужає.
- А мій співає, як соловейко. Ні в кого нема такого чудового голосу, - каже друга.
А третя мовчить.
- Чого ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її жінки.
- Що казати? Нічого особливого в ньому немає.
Ось набрали жінки повні відра води й пішли. І старенький дідусь за ними. Ідуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає з відер вода. Ломить спину.
Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову перекидається, колесом ходить. Милуються ним жінки. Другий соловейком заливається, пісню виспівує. Заслухалися жінки. А третій підбіг до матері, взяв у неї важкі відра й поніс додому.
Питають жінки у дідуся:
- Що скажете, дідусю? Як Вам наші сини? …
СИНИ
Дві жінки брали з криниці воду. До них підійшла третя. Старенький дідусь сів на камінець біля криниці перепочити. Одна жінка й каже іншим:
- Мій синок такий спритний і сильний. Ніхто його не подужає.
- А мій співає, як соловейко. Ні в кого нема такого чудового голосу, - каже друга.
А третя мовчить.
- Чого ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її жінки.
- Що казати? Нічого особливого в ньому немає.
Ось набрали жінки повні відра води й пішли. І старенький дідусь за ними. Ідуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає з відер вода. Ломить спину.
Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову перекидається, колесом ходить. Милуються ним жінки. Другий соловейком заливається, пісню виспівує. Заслухалися жінки. А третій підбіг до матері, взяв у неї важкі відра й поніс додому.
Питають жінки у дідуся:
- Що скажете, дідусю? Як Вам наші сини? …
-
Що відповів дідусь жінкам, як ви
думаєте?(Відповіді дітей)
-
А ось, як закінчила це оповідання О. Осєєва:
- А де ж вони, - питає старенький. – Я лише одного сина бачу.
(О. Осєєва)
- А де ж вони, - питає старенький. – Я лише одного сина бачу.
(О. Осєєва)
-
Чому дідусь так відповів?
-
Як ви розумієте слова дідуся?
-
Хто з синів виконує свій обов’язок перед
матерями?
-
У чому повинна виражатися любов до мами, тата?
4. Робота в групах над оповіданнями В.О.Сухомлинського.
4. Робота в групах над оповіданнями В.О.Сухомлинського.
-
Видатний український педагог В. Сухомлинський
написав багато оповідань, у яких містяться поради й настанови дітям любити,
шанувати й берегти своїх батьків.
Бути добрими дітьми для своїх
батьків означає приносити в родину тільки мир і спокій, радість і щастя. Не приносьте
батькам тривоги, горя, прикрості,
ганьби! Турбота про мир і спокій в родині, про радість і щастя батьків повинна
стати головним бажанням вашого життя. Якщо в родині горе, нещастя,
неприємність, то ваша відповідальність за благополуччя сім’ї зростає в сто
раз. (За В. Сухомлинським)
-
А
зараз прочитайте в групах отримані оповідання, дайте відповіді на запитання.
1 група: «Сьома дочка».
-
Яка
дочка, на вашу думку, справді любить свою матір? Поясніть, чому?
-
В
чому проявляється наша любов до батьків?
-
Що
б ви порадили іншим дочкам цієї жінки?
2 група:«Хто кого веде додому?»
-
Хто
з хлопчиків більш самостійний і чому?
-
У
чому проявляється ваша самостійність?
-
Хто
з хлопців кращий син і чому?
-
Що
б ви сказали Василькові?
3 група: «Сива волосинка»
-
Чому
у мами посивіли коси?
-
Чого
не потрібно робити, щоб не засмучувати маму?
-
Охарактеризуйте
хлопчика Михайлика. Який він син?
-
Що
означають останні слова хлопця?
4 група: «Чому мама так хвалить?»
-
Який
борщ зварила Люда?
-
Як
ви вважаєте, чому мама нахвалювала борщ?
-
За
що хвалить вас ваша мама?
5.Творча робота в групах. Поетична хвилинка.
- А зараз давайте
спробуємо скласти вірш для своєї мами, вставляючи потрібні слова в рядки:
…………………………..маленька
…………………………..донечка,
…………………………..ненька
…………………………..сонечко.
-
Ці
віршики подаруйте вдома матусям.
ІУ. Підсумок виховної години.
-
Всі
ви молодці. Дуже гарно ми попрацювали. Давайте
узагальнимо все, про що говорили
сьогодні на виховній годині.
-
Що ж означає по-справжньому любити своїх
батьків? (Відповіді учнів)
Заклинаю:
Бережіть всі маму,
Діти світу, маму бережіть!
І коли згрубіє ваша мова,
Їй здобудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани - від дітей.
Бережіть всі маму,
Діти світу, маму бережіть!
І коли згрубіє ваша мова,
Їй здобудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани - від дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар