вівторок, 26 листопада 2019 р.

Любий, отче Миколаю, ти до нас прийди із раю


Любий, отче Миколаю, ти до нас прийди із раю
Мета: ознайомити учнів із особливістю свята Святого Миколая; виховувати повагу до цінностей народного життя, традицій рідного краю, любов до рідної землі, її звичаїв, вірувань; виховувати любов, повагу та шану до Святого Миколая; показати любов Святого Миколая до нас; виховувати в учнів любов до ближнього, почуття доброти й милосердя.
1-й учень: Що нині за днина,
                  Що нині за свято,
                  Що сюди зібралось
                  Так гостей багато?
2-й учень: Знаю, що за днина,
                  Знаю, що за свято.
                  То прийшли Вкраїні
                  І нам честь віддати.
3-й учень: Всім нам честь віддати,
                  Бога привітати,
                  Про святого Миколая
                  У цей день згадати.

Ведуча: Дорогі, любі діти! Сьогодні 19 грудня – день Святого Миколая! Сьогодні всі ми відзначаємо свято Миколи-Угодника чудотворця.Хто не знає про святого Миколая? Малий та старий знає про нього. Щороку приходить він у кожну господу з миром і дарунками. Для маленьких дітей стає чарівною казкою, коли невидимо з’являється вночі і кладе під подушку такі бажані гостинці.Виростають діти – і добра казка зникає, а Миколай залишається.
Наслідуймо добро і вчинки Миколая! Нехай це свято стане для нас святом Доброти, Прощення, Любові до ближніх.
Учень: За вікном сніжок летить,
             Вітром завіває,
             Тож спішіть усі до нас
              На свято Миколая!
Учень: Ну, а хто сюди прийшов,
             Раді вас вітати.
             Веселіться і радійте
             На нашому святі.
Учень: Маємо чого радіти,
             Добре знаєте ви, діти!
             Долетіла до нас вість,
             Що до нас в дорозі гість.
             Хто це? Кожен пам’ятай!
             Це святий наш Миколай!
Учень: Діточок він всіх згадає,
             Їм дарунки посилає,
             Він вже близько, вже іде,
             Наша пісня хай гуде!
(пісня  «Ой, хто - хто Миколая любить» )
Ведуча: Жив у місті Мирах, у малій Азії хлопець миколай. Був він сиротою, бо батьки його рано повмирали і залишили синові велике майно. У серці Миколая була велика доброта, і він вирішив роздати своє добро бідним. Кожної ночі накладав Миколай повен мішок їжі: м’яса, хліба, медяних паляниць, а також одягу і грошей. Непомітно від служби виходив з дому, розносив по селу та розкладав біля порогів гостинці для бідних. А вранці придивлявся із даху свого дому, як раділи бідні діти.                                                                                                  Старший слуга Миколая затривожився, коли побачив, що в коморах щораз стає менше припасів. «Напевно, хтось їх краде, - подумав він. - Треба зловити злодія!» І він почав щоночі слідкувати й одного разу йому вдалося зловити «злодія». Яким же було його здивування, коли він упізнав свого господаря. Коли помер Миколай і його душа стала перед Господнім престолом, Господь спитав: «Чого бажаєш, мій Миколаю, в нагороду за добре життя на землі?»        - «Нічого не бажаю, тільки дозволь мені, Боже, сходити час від часу з неба на землю і відвідувати дітей». Усміхнувся Господь і сказав: «Знав я яким буде твоє прохання. Тож дозволяю тобі щороку в день твоїх іменин сходити на землю». Відтоді кожного року, в день своїх іменин – 19 грудня – Святий Миколай ходить по землі і розносить добрим дітям дарунки.
(чути дзвоники, шум…)
Господиня: Ой! Що це? Що сталося?     ( в зал залітає сорока)
Сорока: Дзелень, дзелень, дзелень, дзелень!
               Всім добрий день, всім добрий день!
               Лечу сьогодні я із лісу,
               Новин несу цілу валізу.
               Проснулась – в лісі вже зима,
               Проходу вже ніде нема.
               Заснули скрізь сади веселі,
               Заснули в парках каруселі,
               Заснули поле, річка й гай,
                Не спить лише школярський край.
Господиня: Ти чого розскрекоталася, білобоко? Справді Зима вже прокинулася й одягнула все навкруги в зимовий одяг. Вона навіть зателефонувала Миколаєві, допомогла йому забрати подарунки для чемних діточок. Підморозила чортикові хвоста, заморозила його різочки. І навіть зірочок попросила. Щоб вказали Миколаю шлях до діток, які його так чекають.
Сорока: Ну добре, добре, переконала ти мене. Залишуся я тут, побачу. Чи насправді прийде до вас сьогодні Миколай.
Господиня: Залишайся. Ось тобі кожушина, щоб ти не замерзла, і дивись.
Учень: Снігами вкрилася земля, метелиця гуляє,
             Малює вікна морозець та носики щипає.
Учень: Природа спить…І все навколо в зимових білих чарах.
             Це – Королева, це – Зима так трудиться на славу.
Учень: Тож зустрічайте, це вона хурделицями править,
             І кожен з нас у дні розваг зимовий час прославить.
(звучить мелодія. Заходить Зима)
Зима: Вітаю вас, вітаю всіх! Мене усі чекають.
           І хоч бояться морозів, все ж весело стрічають.
Ви чули казку, ніби я – жорстока і презлюча.
Та це неправда, скажу вам, душа моя співуча.
Співають в ній вітри, сніги, співають хуртовини.
Це – колискова для землі, спочинок для людини.
Щоб ви повірили мені, я подарую казку
Усім-усім у залі цій на добру, довгу згадку.
( пісня «Зимонька» )
(звучить мелодія, заходить Зірочка)
Зірочка: Всім привіт, мої гарненькі,
               Я є зірочка ясненька,
               Я на свято Миколая
               Йому завжди допомагаю!
               Я сідаю на хатки,
               Зазираю у шибки.
               Є у мене і сестриці
               Мої вірні помічниці!
(виходять Зірочки. Звучить мелодія)
1-а зірочка: Ми, зірочки, спустилися з неба,
                     Щоб освітити путь Святому Миколаю.
                     Він у санчатах до діток роз’їжджає.
2-а зірочка: Їм подарунки дає і ось що питає…
3-я зірочка: Чи вмієте молитися?
                     Чи не любите сваритися?
                     Чи слухняні ви в батьків?
                      Чи не маєте гріхів?
Танок сніжинок-зірочок (вальс сніжинок з кінофільму «Снігова Королева»)
4-а зірочка: Цікаво, які подарунки мріють отримати діти від Святого Миколая?
Ведуча: Напередодні свята існує звичай писати листи до Миколая. Давайте послухаємо, що ж попросили наші діти у Миколая.
(діти мають у руках конверти з листами-проханнями, зачитують листи)
1 учень: Я ляльок багато маю, але прошу Миколая,
               Щоб приніс мені новеньку, кучеряву і гарненьку.
2 учень: А мені коня швидкого,
               Ще й шабельку до нього.
3 учень: А для мене з гуми мишку.
4 учень: А мені – цукерок трішки,
               Шоколадок і горішків,
               Торбу пряників медових,
                Круглобоких і здорових.
5 учень: Я у Бога завжди прошу ні цукерок і ні грошей,
               А здоров’я мамі й тату, миру, щастя в нашу хату.
               Слави й волі всій родині й нашій славній Україні.
6 учень: А я написав листа до Чудотворця:
               «Святий Отче Миколай!
                 Мою хату не минай.
                 Подаруй мені потіху,
                 І торбину, повну сміху,
                 І здоров’я для родини,
                 Красну долю для Вкраїни.
                 Принеси мені гостинців,
                 Скільки вміститься в торбинці,
                 Ані мало, не багато –
                 Так, як скажуть мама й тато».
Ведуча: Діти лист цей заліпили, за вікно його вложили.
               Все зробили так, як треба – лист поїхав впрост до неба.
А тепер ми заспіваймо,
Миколая звеличаймо.             ( діти виконують пісню …)
     (звучить весела мелодія, до хати вбігає чортик)
Чортик: Привіт, день добрий, гутен таг!
               Вітаю вас на різний смак.
               Мене звуть чортиком й Антипком,
               Антихристом, нечистим, дідьком.
               До вас примчав я аж із пекла,
               У вас зима – в нас хата тепла.
               У вас мороз за хвіст щипає і снігу в очі насипає.
               І голод дав копитам раду –
               Я з’їв цукерки й мармеладу,
               Горішки, грушки і цитрини.
               Банани, яблука та мандарини.
І лишились тільки нові
Для діток прутики вербові,
І кожен з прутиків додається
Отим лінивим, що не вчаться.
(підбігає до дітей і помахує різками).
Ведуча: Геть, Антипко, бо дарма –
              Лінюхів у нас нема!
               Правда, діти?
Діти: Правда!
Чортик: Хай ці прутики придбає,
Хто батькам не помагає!
Ведуча:  Геть, Антипко, бо дарма –
                Неслухняних в нас нема!
                Правда, діти?
Діти: Правда!
Ведуча і діти (разом):  Геть, Антипко, геть!
(Чортик понурений іде геть).
Ведуча: Антипко, не журись,
Наше свято подивитись.
На стілець он там всідайся
І тихесенько сиди.
( чути мелодію дзвіночків. Заходять Янголи)
1-й ангел: З небес високих я приходжу.
                  Я той, що завжди при вас сторожу,
                  Маю опіку над вами.
                  Я той, що чую, я той, що бачу,
                  Що робить кожна дитина.
                  Як вона плаче і я з нею плачу,
                  Сумна у мене година.
2-й ангел: І я вас люблю, діточки милі, над усе на світі,
                  Бо я ваш сторож, бо я ваш Ангел-хоронитель.
                  І нині, діти, будете радіти,
                  Бо радість велика вже сходить,
                  Мов сонце ясне. Радуйтесь, діти, -
                  Святий Миколай вже надходить!
          ( звучить мелодія і заходить Миколай з подарунками)
Святий Миколай:  Мир і щастя вашій хаті.
                                 Щоб були ви всі багаті,
                                 Щоб біда вас обминала,
                                 Тільки радість звеселяла.
Нарешті я дістався до вашої школи. Думав, не потраплю на свято. Але все гаразд. Минув багато перешкод я на шляху і приніс вам багато дарунків. Я надіюсь, що всі діти, які тут були – слухняні, добре навчаються. Бо дарунки оці я просто так не даю, тільки за хороші справи!
Ведуча: Діти у нас хороші, слухняні…
Святий Миколай: Діти тут, я бачу, милі,
                                І привітні, і гостинні.
                                Буде їм за це дарунок.
1 учень: Дуже раді ми дарам!
2 учень: Але чим віддячить Вам?
Миколай: Ваша щедрість, доброта, теплі, лагідні серця –
                  Це подяка є для мене найжаданіша, напевно.
                  Та не час відпочивати, бо чекають ще багато
                  Українських діток чемних, тож турбуюсь недаремно.
Час прощатися уже, далі вирушаю…
Всім вам віри, і надії, й любові бажаю.
Ведуча: Отож, любі діти, нам пора прощатись. До зустрічі. Хай оберігає вас Господь!
( діти співають пісню « Святий Миколай нас не забувай…»)

 Скачати сценарій до Дня Святого Миколая: конспект


Немає коментарів:

Дописати коментар