неділя, 28 липня 2019 р.

Перший урок: Інтелектуальна вікторина «Це моя земля! Це моя країна!» (8 клас) + Презентація





Розробка Першого уроку
на тему:
«Це моя земля!
Це моя країна!»











                Інтелектуальна вікторина
для учнів середніх класів

Розробила:
Молчанова Ольга Юріївна

2017
Тема: «Це моя земля! Це моя країна!»
 Мета:
-   формувати національну свідомість школярів; усвідомлення духовної єдності населення всіх регіонів України, спільності культурної спадщини та майбутнього своєї держави;
-   розвивати у школярів почуття гордості за Україну, її історію та видатних людей, які зробили вагомий внесок у розвиток світової та європейської спільноти; комунікативну культури спілкування і взаєморозуміння;
-   виховувати любов до рідного краю, повагу до культурного та історичного минулого України, шанобливе ставлення до державної символіки.
Обладнання:
класна кімната, прикрашена елементами народної символіки, плакатами із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, цитатами до уроку, мультимедійний проектор, комп'ютери, мережевий принтер, мультимедійна презентація «Це моя земля! Це моя країна!», картки-відповіді «Гордість України», плакат «Вінок пошани», розкатка «Європейські цінності».

Хід уроку
І. Вступна частина
На слайді № 1 висвітлена тема уроку
1.      Вступне слово вчителя
Доброго дня, любі діти! Знову впевненою ходою крокує Першовересень. Сьогодні він заглянув на кожне шкільне подвір'я, завітав до кожної української школи, гімназії, вишу. І у своїй вишиваній різнобарвній торбинці приніс нам перший урок у цьому навчальному році. Мабуть, не треба бути провидицею, щоб дізнатися, чого найбільше хочуть сьогодні всі люди України. Звичайно, миру. Адже, саме мир, рідний край, дорогі люди поруч роблять нас щасливими. Тож нехай цей навчальний рік принесе кожному з нас мир, добробут, злагоду, творчі відкриття й нові враження. А перший урок стане для нас початком шляху до цих відкриттів.
Для роботи на слід об’єднатися у 3 групи. Для утворення груп я заздалегідь розклала на столах аркушики і ручки. Будь ласка згадайте державні символи України та напишіть один з них  на аркуші. Залежно від відповідей діти об’єднуються у три команди, а саме:
І (написали ТРИЗУБ) –  ГЕТЬМАНИ;
ІІ (написали ГІМН) –  БАНДУРИСТИ;
ІІІ (написали ПРАПОР)  – ПРАПОРОНОСЦІ.
 ІІ. Основна частина
1.      Слово вчителя
Україна... Золота, чарівна сторона.
Земля рясно уквітчана, зеленню закосичена.
Скільки ніжних поетичних слів написано про Україну. У глибину століть сягає історія нашого народу. Україна має багате й славне минуле. Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Нещодавно це поняття обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство – і вже стежинка від хати повела вас до гімназії. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша – Україна, велика і прекрасна. А щоб перевірити, що визнаєте про свою Батьківщину ми проведемо урок-вікторину.
2.       Вікторина «Це моя земля! Це моя країна!»
Питання відображуються на слайдах презентації, яка демонструється на мультимедійному проекторі, команди по черзі дають відповіді. Якщо команда дала не правильну відповідь, то відповідає інша команда. Після відповідей дітей відкривається правильна відповідь на слайді. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом, який заноситься у електронну таблицю на іншому ПК.
3.      Слово вчителя
Учитель за таблицею результатів підбиває підсумки вікторини, оголошує команду переможця, нагороджує кожного учасника даної команди Грамотою. Решта учасників команд отримують Подяки.
Слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне - люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з-поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять, у душу народу українського. На початку уроку ми об'єдналися у 3 групи, кожна отримає завдання, час на його виконання і потім по одному представнику виступлять з коротким повідомленням зі своє теми.
4.       Робота в групах.
(Учні отримують завдання, та для його реалізації доступ до інформаційно-освітні ресурси, доступ до Інтернет-мережі, картки-відповіді «Гордість України» для заповнення, доступ до мережевого принтера)
Завдання для груп.
І група  дослідити відомості про видатних українців-політичних діячів,  чия доля пов'язана з Україною або іншою країною світу та їх досягнення.
ІІ група  – дослідити відомості про видатних українців-митців, чия доля пов'язана з Україною або іншою країною світу та їх внесок у українську та світову культуру.
ІІІ група – дослідити відомості про видатних українців-вчених, чия доля пов'язана з Україною або іншою країною світу та їх відкриття.
Етапи роботи.
1.   Пошук інформації, опрацювання матеріалів, заповнення карток-відповідей «Гордість України».
2.   Короткі повідомлення.
3.   Оформлення «Вінка пошани». (На дошці заздалегідь прикріплений український вінок, підчас повідомлення про видатну постать учень прикріплює портрет цієї людини, який був роздрукований на мережевому принтері на етапі пошуку інформації. У кінці утворюється «Вінок пошани»)
ІІІ. Заключна частина
У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». На сьогоднішньому уроці ми ще раз пересвідчилися у тому, що Україна – держава з давньою славною історією, традиціями, національною духовною культурою, працьовитим, талановитим та миролюбним народом. Ми пишаємося справді легендарними героями, митцями, політиками чиї імена гідно лунають на весь світ. Тут наші державні корені, тут наша земля, яка дала нам горде ім'я – українці. Всіх нас з'єднало одне слово – Україна! Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина.
Нажаль, на сучасному етапі наша країна переживає складні часи. Що може допомогти українцям? Звичайно, уміння розуміти один одного, допомагати один одному, співпереживати почуття іншої людини. Щоб Україна стала сильною державою, нам усім треба вміти співпрацювати, чути і розуміти один одного, поважати загальнолюдські та європейські цінності.
Перегляд відео «Які це – європейські цінності?» за посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=e1fQgpWfk3I
Після перегляду відео кожен учень отримує на пам’ять аркуш з Європейськими цінностями.
Сподіваюся, що всі ми будемо дотримуватися цих цінностей у своєму житті і станемо більш терпимими та милосерднішими один до одного, а цей урок переросте в щоденну потребу робити добро. Вірю, що ми зможемо виховати у собі високі моральні якості та не втратимо власну індивідуальність.



Додаток 1.




Додаток 2.




Додаток 3.

Картка-відповідь «Гордість України»

№ з/п
ПІБ
Фото
Внесок у українську та світову культуру




1






2







3







4






5



Додаток 4.
(роздрукувати розмір А1)


Вінок пошани
Картинки по запросу украинский венок рисунок 

          







                                      

Додаток 5.
Європейські цінності
Європейські  цінності    це  загальнолюдські  принципи  і  норми життєдіяльності  людини,  суспільства  й  держави.  Важливо,  що  в  європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей.
Основними  нормами  й  принципами
 функціонування  європейської спільноти є:
·       Демократія    це такий спосіб управління державою, коли населення має можливість вільно обирати тих, хто ними управляє і піклується про добробут й гарне життя всіх громадян в  однаковій мірі.  Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні.
·       Верховенство права   вся діяльність в державі базується на законах,  які всі мають виконувати. Суперечності й спори вирішуються також на основі  норм і принципів, що містяться в законах, мирним шляхом.
·       Рівні  умови  для  всіх,  це  коли  створені  умови  для  всіх,  хто  бажає, незалежно  від  статі,  віку,  національності  та  віросповідання,  вільно  навчатися,
·       працювати. Це повага до прав  людини    право на життя,  здоров’я, освіту, право обирати релігію й мову спілкування.
·       Побудова  суспільства  турботи  й  справедливості    це  суспільство,  в якому  всі  піклуються  один  про  одного  і  поважають  один  одного.  Податки спрямовуються  на  виплату  пенсій,  заходи  з  охорони  здоров’я,  на  допомогу безробітним, забезпечення недієздатних осіб (інвалідів). Цей процес  називається «побудова  системи  соціального  захисту»,  яка  має  захищати  уразливих  членів суспільства.
·       Повага  до  себе  й  інших  складається з  таких  цінностей як  терпимість, повага та взаєморозуміння.
·       Повага до етнічних і культурних особливостей  є  важливим здобутком ЄС.
·       Мир.  ЄС  докладає  зусиль  для  забезпечення  миру   й  стабільності  як  в середині об’єднання, так і за його межами.


Скачати конспект першого уроку https://drive.google.com/file/d/1o19dRJDr7L4JEMILoRyqEixgmecciPqA/view?usp=sharing



Немає коментарів:

Дописати коментар