субота, 20 липня 2019 р.

Перший урок у 2 класі “Україна на карті Європи”




        Перший урок для 2 класу


 





 


         Розробила вчитель початкових класів
                                  НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст., гімназія» №5
                                             м. Славути  Хмельницької обл.
         Смолій Інна Володимирівна



Перший урок у 2 класі



Україна на карті Європи
 


Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоровя, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.
Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України,  карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко, промінці сонечка; Прапор Євросоюзу; музичні записи: « Гімн ЄС», пісня « Як у нас на Україні»








Хід уроку
І. Організаційний  момент
1. Привітання вчителя
- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
ІІ Актуалізація опорних знань
-         1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
-         Чому?(початок нового)
-         Що люди роблять коли б′ють куранти? 
-         Як ви ,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання).
-          А сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.
ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-         Отже, новий навчальний рік    ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом .
«  Україна на карті Європи»
- Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.
- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.
 Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)

-         Куди  ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірші ваших друзів.
Учень:
НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ
Щоб довелося мандрувати –
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі, -
Учень:
То навіть би за сотню років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
М. Познанська
- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.
- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)
Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.
-         Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

е

р

е

п

а

г

о

м

- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)
Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.
-         Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».
П- пам′ять, працьовитість;
Е- енергію;
Р- радість, родину;
Е- емоції;
М- мудрість;
О- острів знань;
Г- гарний настрій, гарну поведінку;
А- активність.
- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)               
- Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .
Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .
-         Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)
IV. Робота над темою уроку
1.     Робота над прислів′ями
-         Ось ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»
На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.
Я читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку
• Зрадити батьківщину - зганьбити  (матір і батька.)
• Рідна сторона мати – а чужа - ( мачуха)
• Без верби і калини ( нема України)
• Одна у людини рідна мати, одна у нього і  (батьківщина.)
• Всюди добре, а вдома краще.
-         Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.
2.     Фізкультхвилинка
-         Діти ,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.          
Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.
Пригадаймо що значать його кольори?
• - стояти
•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)
•- крокуємо
( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)
Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!
Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.
3.     Вікторина
Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.
 * Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)
* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)
* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)                          ( за потребою вчитель надає підказку)
 4. Україна  незалежна країна Європи
- Отже , наступна наша зупинка « Україна незалежна країна Європи»
Перед вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на  сушу - материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи.
 Що ж таке Європа?
 Європа – це і територія,  об'єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.    Україна  є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей українців , що для нас  є дуже важливо.
Ну, що ж , подорожуємо далі. Щоб цікавіша була наша подорож пропоную вам  прослухати Гімн  Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена.
(Звучить гімн  «Ода до радості» Бетховена)
4.     Люби і знай свої звичаї.
-         Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».      
 Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.
Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?
Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці,кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.                                 
- Молодці, ви справжні маленькі українці.
V. Підсумок уроку
- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)   



 -Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах ) 
На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.
( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.


Скачати конспект першого уроку https://drive.google.com/file/d/1mTcgeJ6ihgajsbKqEMbjfn1siIR4WNFv/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар