пʼятниця, 12 липня 2019 р.

Перший урок у 1 класі «Україна – єдина країна»


Перший урок у 1 класі
«Україна – єдина країна»
МЕТА: познайомити першокласників із поняттям «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; розвивати почуття людяності патріотизму; виховувати любов до людей, України.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки, подаруночки.


ХІД УРОКУ
I.                  ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Напередодні
-   Напередодні сьогоднішнього дня, я вам передавала листівки. Всі їх отримали? Добре, молодці. Візьміть ті зайчики, які я вам передавала, покладіть перед собою, вони вам ще знадобляться. А за гарну поведінку на уроці, за кмітливість, активність, слухання вчителя ви зможете отримати ще кращий подарунок в кінці нашого уроку. Тому будьте уважні.
(Учні стоять біля свого робочого місця, вчитель дзвонить дзвіночком, сповіщаючи про початок уроку.)
-         Дітки, що це пролунало? Хто знає? (Відповіді дітей)
-         Це чарівний дзвіночок. А знаєте чому він чарівний? Цей дзвіночок кликатиме вас на уроки, яких буде дуже багато.  Діточки, вітаю вас на нашому першому уроці. Сідайте тихенько за свої місця. (Діти тихенько сідають за парти).
-         Ну ось, не помітивши, ми вивчили вже аж два правила:
1)    почувши дзвінок, стати біля парти,
2)    привітавшись, тихенько сісти за парти.
-         А давайте з вами спробуємо зробити так ще раз, повторивши наші правила. (Діти стають біля парти, вітаються з вчителем)
-         Сподіваюсь, що вам подобаються ваші нові міста, ану посміхніться мені, кому його місце сподобалося? Вам зручно на новому місці? Тепер воно стане для вас постійним робочим.
-         А тепер ми перейдемо ще до одного правила. Якщо ви хочете щось сказати, вам необхідно підняти руку. (Вчитель показує)
-         Як гадаєте, для чого піднімати руку? (Відповіді дітей)
-         Правильно, щоб не створювати галасу, поважати вчителя, адже він один, а учнів багато, інші думки.
-         Ми ще ж з вами не познайомились. Так? Мене звати Наталія Олегівна. А як же звати вас? Покажи як ви розмалювали свого зайчика ? Мені дуже подобається. Молодці. Я Вам завтра розповім для чого нам ці зайчики, а сьогодні кожен їх покладе на тому місці на якому сидить.
(Учень називає своє ім’я і показує зайчика як він розфарбував, хто забув, дати йому нового і сказати, щоб завтра приніс. Зайчик буде їм слугувати як обкладинка для Букварика)
-         Ось ми з вами познайомилися. Цікаве знайомство правда?
-         А давайте з вами пограймо в гру? Любите гратися? Гра називається «Я тебе запам’ятаю

(На виклик вчителя або за бажанням учнів до дошки виходять 2 учні. Уважно подивляться один на одного певний час, розвертаються і розповідають те що запам’ятали)
-         Ось ми з вами трішки й познайомились. І саме в цю хвилину ми стали однією шкільною сім’єю, народився наш шкільний учнівський колектив. І якщо ми з вами так само весело і дружно будемо долати всі незгоди, радіти успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім.
-         Давайте зараз встанемо, протягнемо один до одного ручки та повторимо разом зі мною такі слова: ми всі – одна сім’я, неповторні- ти і я, будем всі дружити, в злагоді жити. – 3 рази.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
-         Діточки, сьогодні біля нашого класу зранку лежала записка. В ній було щось написано, але я не відкривала її без вас, тому що написано для 1-В класу. Відкриємо?
-         Дивіться тут якась фотографія. Подивіться хто це? (Лунтик)
-         А я його не знаю. А звідки ви його знаєте? (Відповіді дітей)
-         В листівці написано, що він не зміг до вас приїхати тому що зламався автобус, та пише, що хоче перевірити чи готові ви до школи. Докажемо йому, що ми вже з вами дорослі та прийшли в школу готовими?(Так)
-         Сьогодні таких діток, як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Сьогодні свято. А хто знає, яке свято? – Перше вересня – День Знань! Досі вас вважали маленькими, а тепер ви справжні школярі.
-         А хто з вас знає як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
-         А ми з вами хто? (Українці)
-         А чи знаєте ви з якого кольору прапор України?  (жовто блакитний).Це колір нашого прапора. Символ України (показати)
-         А на лінійці ми чули гарну пісню. Що це за пісня? (Гімн) Молодці, правильно. Це другий символ України.
-         А ще один символ України – герб. (показати)
-         Ми любимо неньку – Україну та зробимо все, щоб вона процвітала.
-         Що, на вашу думку, ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре навчитись, мати гарну поведінку, гарно відноситись до людей, допомагати батькам та іншим людям)
-         Дітки, як ви думаєте, а якими мають бути діти України?(відповіді дітей)
-         Зараз пограємо з Лунтиком у гру «За що мене можна хвалити, а за що сварити»(Вчитель дає дитині Лунтика, а він розповідає за що його хвалити, а за що сварити).
-         Щоб бути гарними школярами потрібно виконувати правила учнів. Ми з вами деякі правила сьогодні вивчили, а деякі можливо ви знаєте. Зараз перевіримо і пограємо в гру «Так чи ні». Якщо «так» плескайте в долоні один раз покажіть як, а якщо «ні» – закриваємо очі покажіть як.
-         Треба гарно вам читати?  (Так)
-         Треба менших ображати?  (Ні)
-         На перерві пострибати?  (Ні)
-         А всі парти пописати?  (Ні)
-         Друга треба виручати?  (Так)      
-         А треба слухати матусю?  (Так)
-         Треба сісти згорбившись?
-         Учительці робіть все навпаки? (Ні)
-         Брудне взуття носіть у школу?  (Ні)
-         І книги кидайте додолу?  (Ні)
-         Завжди старших поважайте!  (Так)
-         І малюків не ображайте!  (Так)
-         Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
-         А чи знаєте, що потрібно до школи брати?
-         Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи та скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
-         Перший раз малий Микола
-         Став збиратися до школи.
-         Олівця поклав у сумку,
-         Книги, ручку, зошит, гумку,
-         М’яч, граблі, перо, подушку,
-         На обід м’яку ватрушку
-         Ще й стільця, стола та парту,
-         Ще й географічну карту,
-         Трактора, машину, мило.
-         Вже й надворі звечоріло.
-         Сів Микола, дума думку:
-         А чи все поклав у сумку?
-         А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки.(Відповіді на дошці іншою стороною повішані, при правильній відповіді перевертаємо)
1) Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (Зошит)
2) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)
3) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. (Лінійка)
4) Виводить букви та слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (Ручка)
5) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На папері походили, кольори свої лишили.
Звуться палички оці кольорові… (Олівці)
-         Ви хочете трішки відпочити? Ми будемо це робити на кожному уроці. Відпочивати, не тільки працювати ж треба.
-         Встаємо біля своїх парт
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
-         Коли я говорю слово «школа» ви стаєте, коли «портфель» - присідаєте.
III.           Закріплення знань
-         Отже, тепер я можу сказати, що ви – діти України – справжні школярі. Поаплодуємо собі.
-         Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми:добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
-         Я хочу, щоб наш клас був дійсно як дружна сім’я. Що для цього будемо треба робити? (Повторити з дітками ще раз)
IV.           Підсумок уроку
-         А тепер візьмемо наших зайчиків, помахаємо ними до завтрашнього дня. Закінчився наш урок.
-         Ми навчилися бути гідними дітьми України. Я вітаю вас зі святом, ми з вами будемо гарними дітками, слухатися один одного, так?(Так) А тепер хочу подарувати подаруночки, які вам підготував наш гість Лунтик. Дякую вам за урок.


Скачати конспект першого уроку https://drive.google.com/file/d/1LL9KhKuZhiNxIFkhHAfaHT7AzX2jyP-e/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар