субота, 2 травня 2020 р.

«Україна та Німеччина– європейські країни»


Предметно-віртуальна екскурсія (німецька мова)
«Україна та Німеччина– європейські країни»
Вчителі: Орлова К.П.
               Теребило С.В.
Мета уроку:
-         розширити поняття про Україну як європейську державу, значення цього факту для народу України;
-         формувати національну свідомість, належність до нації, рідної землі, мови, культури;
-         виховувати почуття толерантності, співдружності з іншими європейськими народами, повагу до культури та традицій інших народів;  почуття необхідності взаємної допомоги; загальну культуру учнів.
-         розвивати бажання брати посильну участь у розбудові рідної країни як частини Європи, наполегливо вчитись, щоб розбудовувати достойну європейську державу.
-         мотивувати учнів до вивчення німецької мови та культури.
Вікова категорія: 5 клас.
Тип уроку: урок – подорож.
Обладнання:, пазли з картами України та Німеччини, зірки, картки з текстами, малюнки.

Хід уроку
І. Організація класу
Вчитель:
      Доброго дня, дорогі діти!
       Школа  знову гостинно відкриває двері усім вам - своїм учням. Сподіваюся, що цей навчальний  рік принесе кожному з нас цікаві відкриття й нові враження. Ви дізнаєтеся багато нового у різних галузях, у вас будуть нові навчальні предмети – такі як німецька мова. Тож сьогодні ми з вами проведемо перший урок, поговоримо про Україну та здійснимо віртуальну подорож у предмет – німецька мова і з’ясуємо: що об’єднує такі європейські країни як Німеччина та Україна. Готові до подорожі?
(відповіді дітей)
ІІ. Актуалізація набутих знань                                                                                                                                   
Діти, а зараз давайте  разом поміркуємо і дамо відповідь на питання «Україна – Німеччина», що це значить для вас? Вправа «Асоціативний кущ».
Учні відповідають: приналежність до території Європи географічно (єдність), зв'язок у історичному розвитку (історія),  схожість народів у відношенні один до одного (повага), вплив у культурному розвитку (культура).
Історія                                                                        Єдність
 



Україна –  Німеччина

       Повага
                                                                                        Культура

                                                


IІІ. Застосування набутих знань
Вчитель: Станція Географічна                                                   
Давайте з вами згадаємо, що ми знаємо про Німеччину і про Україну. Для цього нам потрібно поділитися на дві команди і виконати наступне завдання – скласти географічний пазл. (на одній стороні зображення карти України \ Німеччини, на іншій інформація про неї).
         Україна — держава у Центрально-Східній Європі, розташована у південно-західній частині Східноєвропейської рівнини. Населення складає приблизно 43 мільйони жителів. Столиця — Київ. Державна мова — українська. Грошовою одиницею є гривня.
Має спільні державні кордони з Білоруссю на півночі, омивається Чорним та Азовським морями на півдні. На заході межує з Польщею, на південному заході — зі Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою та з Росією на сході та північному сході. Найбільшими чорноморськими портами є Одеса, Іллічівськ, Херсон, Севастополь, азовськими — Маріуполь, Бердянськ, Керч.
Німе́ччина (нім. Deutschland) — країна в Центральній Європідемократична федеративна республіка. Складається з 16 федеральних земель. Столиця і найбільше місто країни — Берлін. Займає площу 357 578 км². Клімат помірний сезонний. Населення — 82,9 млн осіб. Член Європейського Союзу та НАТОКраїна з найбільшою кількістю населення і найбільшим рівнем економіки в Європейському союзі. Провідна політична сила на Європейському континенті, технологічний лідер в багатьох галузях. Німеччина є другим за популярністю місцем міграції в світі, поступаючись тільки США.
(учні складають пазли у командах – частини пазлу із двостороннім скотчем треба наклеїти на файл А4, потім  представник команди зачитує отриману інформацію)
Станція Пошукова. Вчитель: Дуже добре. Цю інформацію нам пропонує Вікіпідія, а що ви особисто знаєте про наші країни. У нас по класу заховані малюнки, які допоможуть описати культурне, політичне та повсякденне життя країн. Ваше завдання – знайти ці малюнки та прикріпити їх у потрібному місці та дати коротку характеристику. (Спробуйте їх розділити на дві країни, та пояснити свій вибір).


                   

                                    

 

(пошукова руханка)
Вчитель: Дякую, а ми з вами прямуємо до наступної Станції  Алея Слави.
На цій станції живуть незвичайні люди – це наші з вами співвітчизники – українці, які якимось чином пов’язані з Німеччиною. Тож давайте навідаємося до нашої портретної галереї. Ваше завдання – здогадатися хто зображений на картині і знайти інформацію про нього \ неї на нашій дошці.
(Портрети на дошці – поряд висить надрукована інформація про відомих людей, учні називають і зачитують інформацію про людину)

Ярослав Мудрий – тесть Європи
Третiй син Святослав став князем Чернiгiвським, був одружений з Одою, внучкою германського цiсаря Генрiха II.
В'ячеслав та Iгор одружилися з нiмецькими принцесами Одою Штаденською i Кунiгундою Орламiндською.
Брати Володимир та Віталій Кличко.
Брати Кличко — українські боксери Віталій (нар. 1971) і Володимир (рід. 1976) Кличко. Обидва — чемпіони світу з боксу у важкій вазі, але ніколи не були противниками на рингу. Спільний професійний дебют відбувся 16 листопада 1996, в Гамбурзі (Німеччина), в якому кожен з братів нокаутував суперника.
Обидва брати є кандидатами наук. Велику частину часу брати Клички прожили в Німеччині, де користувалися дуже великою популярністю.

Кирило Карабиць.
Віртуоза Кирила Карабиця називають найуспішнішим українським диригентом за кордоном. А пару років тому він навіть отримав звання кращого в світі.   В грудні 2016- го Карабиць став на чолі найстарішого оркестру Німеччини, який славиться своєю 525-річною історією. 39-річного українця прозвали любителем експериментів за те, що він вносить в репертуар оркестру маловідому східноєвропейську музику.

Андрій Воронін.
Андрій Воронін народився 21 липня 1979 року в Одесі.
У 1994 році 15-річний одесит, вихованець юнацької команди «Чорноморця», привернув до себе увагу закордонних тренерів (Андрій і його команда вдало виступили на турнірі в Австрії) і його запросили до Німеччини — у відому команду «Боруссію» (Менхенгладбах).
У жовтнi 2016 року, після проходження курсів у ФФУ, Андрій Воронін отримав диплом тренера.

Таша Тарусова.
Народилася у місті Суми, кар’єру моделі розпочала ще в школі. На даний момент працює з найкращими модельними агентствами Берліну.

Іван Багряний.
 Іван Багряний — один з перших українських літераторів, хто описав у своїх творах сталінські репресії 1930-х.
Під час Другої світової війни письменник працював декоратором у Харківському оперному театрі, потім вступив у загін Української повстанської армії.
У 1945 році він емігрував до Західної Німеччини, де і написав свої головні
Оле́г Анато́лійович Ви́нник
 (нар. 31 липня 1973ВербівкаЧеркаської області) — український співаккомпозитор та автор пісень. Здобув популярність у НімеччиніАвстріїШвейцарії як виконавець головних ролей відомих мюзиклів під сценічним іменем OLEGG. З 2017 року — член журі проекту «Х-фактор».

твори — романи Тигролови і Сад Гетсиманський.

Вчитель: Бачите, скільки відомих українців прославили не тільки нашу рідну землю. Сподіваюся, що одного дня і ви станете одними з них, а ми мандруємо далі. Нас зустрічає наступна станція – Літературна. І тут мені допоможе вчитель німецької мови.
Вчитель німецької мови: Послухайте та скажіть, хто автор цього вірша та як він називається.
VERMÄCHTNIS
Wenn ich sterbe, sollt zum Grab ihr
Den Kurgan mir bereiten
In der lieben Ukraine,
Auf der Steppe, der breiten,
Wo man weite Felder sieht,
Dnipro und seine Hänge,
Wo man hören kann sein Tosen,
Seine wilden Sänge.
Wenn aus unsrer Ukraine
Zum Meer dann, zum blauen,
Treibt der Feinde Blut, verlaß ich
Die Berge und Auen,
Alles laß ich dann und fliege
Empor selbst zum Herrgott,
Und ich bete… Doch bis dahin
Kenn’ ich keinen Herrgott!
So begrabt mich und erhebt euch!
Die Ketten zerfetzet!
Mit dem Blut der bösen Feinde
Die Freiheit benetzet!
Meiner sollt in der Familie,
In der großen, ihr gedenken,
Und sollt in der freien, neuen
Still ein gutes Wort mir schenken
(відповіді дітей)
Вчитель німецької мови: Молодці, так це «Заповіт» Т.Г.Шевченка.  А тепер давайте спробуємо виконати невелику руханку німецькою мовою.
(вчитель вимовляє слова руханки – учні повторюють за вчителем)
Am Montag
Am Montag fahr’ ich Fahrrad.
Am Dienstag seh’ ich fern.
Am Mittwoch spiel’ ich Fufiball.
Das mach’ ich sehr, sehr gern
Am Donnerstag, da schwimmen wir
Am Freitag spiele ich Klavier.
Am Samstag kommt Frau Stange.
Am Sonntag schlaf ich lange.

Вчитель: Як бачите Україну та Німеччину об’єднує музика, спорт, культура, література і навіть, кулінарія.
У нас дуже багато спільного і в кулінарних уподобаннях.  Тож, наступна Станція Кулінарна. Спробуйте здогадатися, що це за страва.
1. Це традиційна українська страва, хоча виготовляють її і інші (німці, поляки, чехи, румуни). В Україні зазвичай цю страву готують на Пасху та Різдво. Необхідними компонентами цієї страви є м ясо, часник та перець. Сама страва продовгувата, витягнута за формою і дуже смачна. (Домашня ковбаса).
Картопляні деруни з яблучним мусом. Це аналог українських дерунів. Невеличкі картопляні оладки можуть бути і солодкими. Часто в Німеччині їх подають із яблучним мусом. Можна подати із сиром та травами.
Вони були стравою бідних людей. Залишки м’яса, хліба та городини ставали їхньою начинкою. В Німеччині мають форму конвертиків.

В капустяні листки німці загортають лише фарш із приправами, не додаючи рис або гречку, як це зазвичай роблять в Україні.

На честь цього хмільного напою в Німеччині навіть проводять цілий фестиваль.

Станція Творча. Вчитель: Які ви молодці!! Бачите скільки багато спільного у нас є з однією із найрозвиненіших країн Європи. Але для того щоб туди потрапити нам необхідно буде вивчити німецьку мову і загадати бажання.  А бажання як відомо загадують тоді, коли падає зірка.
 Зараз давайте ми з вами побудемо в ролі астрологів і напророкуємо нашій Україні, собі прогноз на 2019 – 2020 навчальний рік. У кожного з вас на парті є зірочка, напишіть на ній ваш прогноз на 2019 – 2020 навчальний рік, озвучте і прикріпіть її на нашу карту.
(діти виходять до дошки, по черзі прикріплюють зірочку)
А як ви думаєте чому я обрала саме зірочку? (відповіді учнів) Правильно: зірочки зображені на прапорі Європейського союзу, а ми з вами сьогодні довели, що Україна – дійсно європейська держава!
Як гарно засяяло наше зіркове небо, нехай ваші мрії, побажання, прогнози стануть реальністю. Я переконана, що кожен із вас виросте справжньою людиною, а можливо стане ще й гордістю держави і не тільки!
VІ.  Підсумок уроку
Вчитель: От і закінчується наш урок. Я хочу щоб завжди ви пам’ятали і пишалися тим, що ви  - українці, що ви – європейці! Бережіть себе, свою землю, свої святині. Ростіть справжніми людьми, орієнтуйтеся на загальнолюдські цінності: добро, чесність, справедливість, толерантність, підтримку і взаємодопомогу.
А на згадку про наш урок я хочу розповісти про ще одну німецьку традицію. Кожного року дітям, які вперше йдуть до школи батьки дарують пакет із солодощами. Ви йдете не вперше в школу, але вперше переступаєте поріг середньої школи, тому батьки вирішили трохи підсолодити ваше життя і приготували для вас невеликі солодкі подарунки.  
Нехай 2019-2020 навчальний рік буде для вас успішним і щасливим!

Скачати сценарій можна тут: 

Немає коментарів:

Дописати коментар