субота, 2 травня 2020 р.

Живу тобою, Україно!


Живу тобою, Україно!
Мета. Формувати національну свідомість школярів:
Розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держа-ви, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі  рідній Україні. Пропагувати  доброчинність,  милосердя,взаємодопомогу та інші загальнолюдські цінності.
виховувати у учнів морально – етичні  норми житт:я; співчуття,співпереживання,  повагу  до кожної особистості, її потреб та прав, здатність з розумінням ставитися до проблем інших.
Обладнання:
   кульки, жовті, блакитні, зелені, мультимедійна презентація, відео пісні, вислови про Україну, кольоровий  папір, державні символи України, фото видатних особистостей, мікрофон,комп’ютер, проектор, проектнадошка,  
КМ : « Асоціативний кущ », робота в групах, вправа 

« Мікрофон »
Форма проведення:
урок 
з елементами флеш мопу
Вікова категорія:  учні 3 класу
Хід уроку.
І. Організація  класу.
(  Лунаєпісня. Діти заходять до класу. У кожногоіз них кульки.  Учні діляться на групи за кольором кульки. )
Ігрупа  ----   кульки жовтого  кольору.
ІІгрупа  ----   кульки блакитного  кольору.
ІІІ  група -----  кульки   зеленогокольору.
1.     Пролетіло тепле літо,
В школу повернулись діти.
Відпочили всі нівроку!
Із новим навчальним роком!

Гра « Так чи  не так, я чи не я»

27. Усі  за  літо  відпочили?
А набралися  ви сили?
У школу всі  із вас хотіли?
А на сонці засмагли?

Хто улітку грався?
Ну, а хто  купався?
У  таборі хто із вас був?
А хто  букви  всі забув?
Хто з вас їздив до бабусі?
Хто допомагав матусі?
Хто книжку нову прочитав?
А хто лише в м’яча  ганяв?…

3. Гра  «Шифрувальник» 
Зашифрованого  речення.

УкрЖитозбаїновубою        ( Живу з тобою Україно!)



Вчитель.
От і знову лунає дзвоник,
Мелодійно і срібно звучить.
Він  до класу  дітей закликає,
Щоб  успішно вас знову  вчить.

2.     Підросли ми усі і зміцніли
І цікавістю очі горять.
Дай  нам,Боже, здоров’я і сили,
Щоб  багато нового  пізнать.

Сьогодні  із нами на святі наші батьки   Привітаймо їх.

3.     Давайте усмішки усім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамам, і татам.
Хай  радість злітає у небо, як птах,
І  добрі слова  у всіх  нас на устах.

 Подаруйте всім  усмішку, тепле слово  та гарний настрій !
Давайте станемо в коло і скажемо один одному комплімент.

( діти стали в коло і говорять компліменти)

ІІ.Повідомлення теми уроку.  Гра « Мозковий штурм».
 Дорогі друзі !  Сьогодні  у нас незвичайний  урок. Урок ДОБРОТИ,   МИЛОСЕРДЯ. Усім  відомо, що краса людини — її доброта.

Тема  нашого   уроку:   «  Діти об’єднують Україну »

    26.   Ми будемо вчитися  вмінню із розумінням ставитися до проблем інших, бути чуйними, творити добро, добродіяння.

Ми вже вміємо з вами працювати у групах, але сьогодні ми поділились за кольорами. Поясніть, будь ласка, як кольори 
пов’язані із нашим уроком? 

( Діти висловлюють свою думку. )

Молодці!  Вірно!
 
4.     Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, 
колір хліба, зерна, що дарує життя всьому  сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.

5.     Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба.
   Це колір води, без якої не дозрів би хліб. 
І ще – це колір миру.

6.     Зелений вважається кольором повітря, 
життя, гармонія, природа, надія , процвітання.

А зараз інтерактивна гра « Асоціативний кущ », 

( На дошці  написані слова. Які  уявлення , почуття  викликає у вас   кожна із назв? І в залежності  від  цього прикрасте  іх кульками певного кольору, обґрунтувавши свій  вибір.)
Перше слово  --- « Країна »

(  Діти, за бажанням , виходять до дошки. Закріплюють
кульку певного кольору. Пояснюють свій вибір. )

6.Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
           Де сонечко вперше всміхнулось мені
Це дім мій – моя Україна.

7. Ось небо блакитне і сонце в зеніті !
Моя Україна – найкраща у світі !
                        Моя Україна – це ліс і озерця,                               
Безмежні степи і чарівні джерельця.

8. Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі  струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі  будови і дуже сучасні.

9. Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня  весела. 
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова!

10.    Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!?

11. Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила 
Вітчизно свята, дорога Україна. 
Для кожного з нас ти у світі – єдина.

( Діти виконують пісню  « Україно – краю мій ». 
 Музика та слова О. Матраєва.
«Відпочинок»
Завдання.
Тепер командам пропоную станцювати,
Мелодії пісень час відгадати.
Тож  хутко всі у коло ставайте
І рухатись за руки починайте,
А коли музику зуміли відгадати,
Дружно потрібно її заспівати,

(Учитель проводить музичну гру)


ІІІ.Бліц – турнір   « Моя Україна ».
 Вправа « Мікрофон »

Що ми відзначаємо 23 серпня?
(День Прапора).
Коли ми святкуємо День незалежності України? 
(24 серпня). 

Назвіть прізвище першого космонавта України? 
(Леонід Каденюк)
Який найбільший звір України?
(Зубр)
Яка найбільша морська тварина живе в Україні? 
(Дельфін)
Назвіть державні символи України?

(Герб,  Прапорі  Гімн – три  основні національні  символиУкраїни. )

Учень.12  Державний Гімн ми знаємо усі. 
Для кожного села, містечка, міста – 
Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна .
( Виконується  Гімн України.)

13.Учень.
Державний Прапор України – стяг із двох рівновеликих 
горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів.

14.Учень
У тризубі відображено триєдність життя.
Це  Батько– Мати - Дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість - Любов. Тризуб символізує трійцю життєтворчих енергій, тобто Мудрість, Знання і Любов (або Вогонь, Воду і Життя).


Наступне  слово  --- « Школа »

Які кульки прикрасять його
( Діти прикрашають дошку кульками 
та пояснюють свій вибір.)

ІІІ. Музична фізкультхвилинка .

« Пісня щастя ».

І V.  Слідуюче  слово « Родина ».
(Діти прикрашають дошку кульками 
та пояснюють свій   вибір.)

. Кого в народі називають берегинею? (Матір)
. З чим в Україні зустрічають гостей? (Хліб – сіль)
. Як називають символ, який дівчата одягають на голову? (Вінок)
.Яка улюблена страва українців? (Вареники
Назвіть народні символи України.( Рушник, верба, калина,
хліб – сіль, чорнобривці, рута – м’ята, соловейко…).


V.  “Краса людини — її доброта”. 
( Діти співають піснюЮрія Рибчинського « Пісня на добро »

Вчитель.
 Плесніть у долоні ті , хто  зробив хоч одну добру справу.
*Підніміть , будь ласка, руку ті хто хоч один раз  скривдив друга.
* Встаньте ті, хто любить свою країну, родину, готовий робити 
людям добро.
Молодці!  Я вами пишаюсь.

25. Хай душа буде світлою в вас
Й промениться завжди добротою.
Йдіть робити добро! В добрий час!
І живіть в цьому світі з красою.


Завдання.Коштовності фолькльору
«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.

На картках прислів’я
про Україну розгубилися,
Усім увага й пам’ять знадобилися.
Хто перший правильно
картки всі поскладає,
Той нам про Україну
прислів’я прочитає.

З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.

Батьківщина-мати,                                         Українська  держава.
Всюди добре,                                                  немає України.
Рідна земля – мати,                                       земний рай.
Рідний край –                                                  умій за неї постояти!
Без верби і калини                                         а вдома найліпше.
 Наша слава –                                                   а чужа – мачуха. 

9 зупинка  «Творча».

Слова, що йдуть від серця, найщиріші й найтепліші. Тому настав час скласти колективного вірша про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово рядка в риму.

Хлопчик і дівчинка
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща … ( у світі)

Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні… (джерельця)

Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки … ( глибокі)

Міста  старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже … (сучасні)

Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня … (весела).

Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна, …  (чудова).

Її обереги – верба і калина,
Найкраща у світі – моя… ( Україна).

Бо нам найрідніша, Вітчизна і мати,
То як же нам, діти, її…  (не кохати).

Моя Україна – козацькая слава,
Така волелюбна і мирна …   (держава)

Вона дорога нам, і рідна і мила,
Бо світ перед нами, як мати,… (відкрила).

Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі… (єдина)




VІ.  « Ланцюжок доброти »
Друзі, у вас на партах  є кольоровий папір, ножиці, олівці.
Обведіть кожен свою долоньку. Потім ми їх з’єднаємо і утворимо
 « ланцюжок доброти 3 - б классу».  
Зупинка «Діти об’єднують Україну»

Ось і підійшов час до завершення нашого квесту. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України.
 Діти проголошують разом:
«Ми майбутнє України.

Складемо нашу карту і об’єднаємо Україну віршами

15. Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.

                 16.  Велична і свята, моя ти, Україно,
                    Лише тобі карать нас і судить
                    Нам берегти тебе, соборну і єдину,
                    І нам твою історію творить!

                    17.    На білому світі є різні країни,
                         Де ріки, ліси й лани.
                         Та тільки одна на Землі – Україна,
                         А ми – її доньки й сини.

18. Велична і свята, моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить
Нам берегти тебе, Соборну і єдину,
 І нам  твою історію творить.

19. Я - українка!
Живу в Україні,
на вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:
Ліси і садки.
Озера й річки,
І глибокі ставки,
Лани неосяжні,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України, Бо я - українка!

20. Ми всі – одна сім′я , єдина ми родина,
У кожнім нашім «я» - частина України.
Ми всі – одна сім′я, єдина ми родина,
Мільйони різних «я», а разом  - Україна

V.ПІДСУМОК УРОКУ
Настав час закінчувати наший з вами урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:
21.Ми всі – одна сім′я ,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!

22. Нема на світі України
Без хвиль могутнього Дніпра,
Як українця – без калини,
Без солов’я і рушника

23. Моя Україна  –  козацькая  слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами,  як мати, відкрила
Вітчизно  свята, дорога  Україна.
Для  кожного з  нас ти у світі – єдина

(( Зробивши  «ланцюжок  », діти разом  з гостями  виходять на 
шкільне  подвіря. Тримаючись за руки, школярі створили ланцюжок єдності . Батьки вимірюють  довжинуствореного 
« ланцюжка »
Вчитель.
Ви - гордість та майбутнє України. Вам продовжувати  розбудову
незалежної  Батьківщини.Слава Україні. Героям  слава.
( Музичний  флешмоб під пісню« Діти України » )
Література: 
1. Михайленко Л.В., Реброва І. М. Найцікавіше про Україну.
Харків. 2008.
2. ,    П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007. 
3. . Класні години з психологом.. О.В. Скворчевська, О.С.Нурєєва.-Х., - Вид. група « Основа», 2008.

Скачати сценарій можна тут: https://naurok.com.ua/uploads/files/665666/165159.doc

Немає коментарів:

Дописати коментар